Dag 7 en 8 - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van thea vroom - WaarBenJij.nu Dag 7 en 8 - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van thea vroom - WaarBenJij.nu

Dag 7 en 8

Blijf op de hoogte en volg thea

17 Oktober 2016 | Vietnam, Nha Trang

Hallo allemaal,
Gisteren een beetje triest dagje gehad in Dalat, het heeft eigenlijk de hele dag wat geregend, soms alleen vochtig maar ook een lange bui waarbij veel water naar beneden viel.
We hebben inmiddels gehoord dat onze trein van Hoi An naar Hanoi nu even niet rijdt, maar hopelijk wel weer als wij de 24e willen instappen...
Ondanks de regen hadden we nog een aardig volle dag met allerlei bezienswaardigheden. In volgorde van bezoekjes: de kabelbaan van 2,5 omdoop de lucht naar de pagode en klooster van Thien Vuong, altijd weer mooi om de monniken in hun eigen omgeving te zien, bovendien waren er mooie tuinen die door de monniken verzorgd werden, sprietjevoor sprietje, bloemetje voor bloemetje.
Daarna gingen we door naar Prenn waterval, toeristischer dan toeristisch, compleet met olifanten- kameel- en struisvogelrit, het leek de Efteling wel...
Vervolgens de Chicken Village van minoriteit people K'ho, waar allerlei kinderen contact met ons zochten, en wij met hun. Ze woonden altijd in de jungle, maar hebben van de regering huizen gekregen (hout en golfplaat) zodat ze meer konden krijgen aan onderwijs, gezondheidszorg, maar ondertussen worden ze ook meer in de gaten gehouden...
Toen op naar het zomerpaleis van de laatste koning, die in '54 afgezet is, we kregen kousevoetjes om onze schoenen om de vloeren te beschermen. Wel apart om zomaar het paleis in te mogen t/m de slaap en badkamers aan toe.
Daarna door na het treinstation, oud en alleen voor een toeristentreintje functionerend.
Als laatste naar het crazy house, een combi van Gaudi en Alice in Wonderland, zoek maar op op Wikipedia, architectonisch heel bijzonder met heel veel trappetjes, gangetjes en kamertjes, en je kon er nog een kamer huren ook

• 17 Oktober 2016 - 19:42

Jannie Kroondijk:

Weer gelezen...op naar het volgend verhaal!!!
    Groetjes.

• 17 Oktober 2016 - 21:49

Nettie:

Wel een erg bijzondere dag; dat allemaal mee te maken!
    Lekker genieten
    groetjes

• 18 Oktober 2016 - 06:46

Mariette:

Hi Thea , wat veel bezienswaardigheden in 2 dagen. Dat klooster lijkt me heel mooi met
    die tuinen. Maar jammer van het druilerige weer. Hopelijk wordt het snel vrolijker weer en gaat die trein weer rijden.
    Groeten van Mariette

• 18 Oktober 2016 - 09:32

Mariline:

Wat een toeristische opsomming

• 18 Oktober 2016 - 09:34

Mariline:

He.. hij pakt de rest van mijn verhaal niet. Ik zei nog, jammer van alle regen. Groetjes

• 18 Oktober 2016 - 13:34

Esther Houtsma:

Hé Thea, wat een prachtige ervaringen, allemaal leuke toeristische activiteiten! Geniet ervan! Groetjes Esther