Het avontuur is begonnen - Reisverslag uit Peking, China van thea vroom - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen - Reisverslag uit Peking, China van thea vroom - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen

Blijf op de hoogte en volg thea

05 Juni 2015 | China, Peking

Hallo allemaal,
Alweer een derde poging om toch wat te sturen nu op een andere manier...
Dinsdagochtend ben ik eerst gelopen naar het station, helaas, halverwege vond ik het wel zwaar trekken en dat was logisch: het eerste wieltje was bezig om helemaal kapot te gaan...terugkeren was geen optie, dus maar effe doortrekken!
Eenmaal in de trein bleek dat ie een kwartier vertraging had, geen probleem, ik had tijd genoeg.
Op schiphol snel naar de balie, tas met 1 wieltje op de grote band!
Bij de gate bleek het vliegtuig naar londen een uur vertraging te hebben door de storm, dat was wel een probleem: het vliegtuig naar beijing wachtte niet!....gelukkig is british airways een degelijke maatschappij en hadden ze me in het vliegtuig al omgeboekt, ik was gepland op hongkong en daarna door naar beijing. Na een telefoontje in londen en 10x scannen van mijn oorspronkelijke ticket en bagagebewijsje rolden er zowaar de juiste instapkaarten uit de printer! Hongkong kwam in beeld! Ook hier weer vertraging door een aantal chinezen die ergens waren bljven steken, maar uiteindelijk waren we in de lucht!! Na een reis van eten-film-muziek-slapen-eten in hongkong geland.
En daar bleek het vliegtuig naar beijing 2 uur vertraging te hebben door iets technisch....voor niks gehaast!
Uiteindelijk vertrok ook dit vliegtuig en kwamen we 3 uur later aan in beijing!! Tot mijn verbazing rolde mijn tas met 1 wieltje bijna als eerste van de band!
Sjoerd stond al te wachten, niet lang want via appjes had ik hem op de hoogte gehouden van mijn inmiddels 12 uur latere aankomst, de moderne tijd met overal wifi!
Super om hem weer te zien, maar ook weer heel gewoon.
Inmiddels ben ik hier al wat gewend, weet waar ik
'woon', weet hoe de metro werkt. Leuk om nu ook een stukje van sjoerd's leven mee te maken.
Vandaag de verboden stad en het meer van beihai gezien samen met heel veel andere toeristen, meest chinezen, sjoerd moest druk aan het werk.
Als mijn blaren het morgen trekken, en het niet te hard onweert zoals nu, gaan we naar de chinese muur....jullie horen weer van mij.
Groetjes thea

  • 05 Juni 2015 - 13:30

    Mariline :

    Hoi Thea, het is maar goed dat je reis vaardig bent. Uiteindelijk kom je er. Wel heel vervelend altijd. Maar goed, zo werkt dat. Ik wilde vanmorgen richting België gaan, eerst langs mijn vriendin en daarna zondag Roel ophalen uit Barvaux. Is mijn TomTom ermee opgehouden. Gauw een nieuwe gekocht.....maar....alle updates moeten er eerst in en daar is hij nu al een paar uurtjes mee bezig. Zucht, wachten dus

  • 05 Juni 2015 - 16:15

    Linda Vroom:

    Hee Thea, tja je moet er wel wat voor over hebben, maar dan is het leven nooit meer saai te noemen!
    Mooi te lezen, na al die spannende appjes, dat je uiteindelijk goed aangekomen bent, en zelfs al lekker op dreef daar. Veel plezier verder met Sjoerd, en doe hem vooral de hartelijke groeten en liefs

  • 05 Juni 2015 - 19:10

    Esther:

    Hé Thea, zo, zo dus optimaal genoten van je reis ;) Heel veel plezier Thea samen met Sjoerd, geniet ervan!

  • 05 Juni 2015 - 22:11

    Nettie Broekema:

    Hoi,
    Leuk je verslag weer te lezen.
    Wij hadden hier net ook onweer, vandaag erg warm geweest; 30 gr. !!
    Hebben met de buurtvereniging gefietst. Net voor de bui weer thuis.⚡☔
    groetjes voor Sjoerd en hoop dat je morgen naar de Chinese muur kan.
    Groetjes ook van Jan

  • 05 Juni 2015 - 22:23

    Jacqueline :

    Gelukkig dat je eindelijk.........aangekomen bent !
    Veel plezier bij de Chinese muur en wat je allemaal nog meer gaat doen.
    En doe natuurlijk de groetjes aan Sjoerd !
    Groetjes van ons allemaal uit Assen.
    Jacqueline

  • 06 Juni 2015 - 08:36

    Mariette:

    Hi Thea, wat een ommelandse reis met totaal een halve dag vertraging. Gelukkig ben je er nu. Leuk dat je daar ook dingen gaat bekijken maar het dagelijkse leven lijkt me ook heel interessant. Geniet van de gezelligheid om bij Sjoerd te zijn en hopelijk regent het niet iedere dag. Liefs Mariette

  • 07 Juni 2015 - 20:32

    Lidy:

    Ni Hao! Nou met zo'n lange reis is Beijing ineens wel heel ver weg. Maar je bent er en je hebt het naar je zin zo te lezen. Doe Sjoerd de groeten van ons en geniet maar lekker!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

thea

Actief sinds 30 Okt. 2010
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 64214

Voorgaande reizen:

13 Mei 2017 - 10 Juni 2017

Roadtrip van Kaapstad naar Vic Falls

08 Oktober 2016 - 10 November 2016

Chao Vietnam

02 Juni 2015 - 09 Juli 2015

Selamat siang Indonesia

03 Mei 2015 - 12 Mei 2015

Plaatsen en hun verhalen in Israel

14 Oktober 2014 - 07 November 2014

Manao ahoana Madagascar

06 Oktober 2013 - 30 November 2013

Ayubowan Sri Lanka

03 November 2012 - 01 December 2012

boeddha's, markten en rijstvelden

02 September 2011 - 13 Oktober 2011

tibetaanse en nepalese avonturen

06 November 2010 - 10 December 2010

afrikaanse belevenissen

Landen bezocht: