Op naar Indonesie - Reisverslag uit Tangkahan, Indonesië van thea vroom - WaarBenJij.nu Op naar Indonesie - Reisverslag uit Tangkahan, Indonesië van thea vroom - WaarBenJij.nu

Op naar Indonesie

Blijf op de hoogte en volg thea

15 Juni 2015 | Indonesië, Tangkahan

Hoi allemaal,

Dinsdagavond vanaf peking naar kuala lumpur gevlogen, 6 uur in het vliegtuig, en na 5 uur wachten ook nog een uurtje vliegen naar medan op sumatra, flink geld gehaald uit de muur, meteen weer miljonair, en meteen teveel uitgegeven aan een taxichauffeur. Medan is een erg drukke, vieze stad..hier een nachtje in een hotel gezeten (een kamer zonder ramen, leek wel een kippenhokje) en de volgende morgen opgehaald door de reisleider anton, bijgenaamd sticky man, vanwege het gebruik van een grote houten stok omdat ie polio gehad heeft.

Samen in de grote bus naar het vliegveld om de rest vd groep op te halen. Na wat wachten, kwamen ze er alle 8 aan, een beetje verreisd.
Meteen 7 uur in de bus gezeten, om een relatief korte afstand te overbruggen en aangekomen in Tangkahan, een resort met een aantal minimaal ingerichte huisjes rond een restaurant aan de rivier, heel mooi gelegen, en heel ecologisch natuurlijk opgezet.
We zouden hier vrijdag naar de olifantenwasplaats, maar laat het nu net hun vrije dag zijn... :-) Een junglewandeling hoorde ook tot de mogelijkheden, maar daar waren zoveel maars van heel erg zwaar tot bloedzuigers, aan dat we dat ook niet aandurfden.
Uiteindelijk zouden we zelf een stukje lopen door en langs de rivier op zoek naar de hotsprings, maar ook dat lukte niet echt; wel gingen onder enige hilariteit een paar slippers in de stroom mee, waaronder die van mij. Uiteindelijk maar een wandeling naar het dorp gemaakt, over de hang-wiebelbrug en bij de olifanten wat gedronken...dat mocht wel...en nieuwe slippers gekocht.
'S middags nog even naar de beroemde hotsprings in een rotsspleet wezen kijken, met een hoop geklauter en 's avonds de boel weer ingepakt voor het vertrek morgen. Zoals elke namiddag/avond weer een flinke regen/onweersbui, ik weet nu weer wat het begrip tropische regenbui betekent :-)
zaterdag in 3 jeeps op naar Bukit Lawang, een echt toeristisch dorp met veel ecolodges en restaurantjes aan de rivier. Ziet er erg gezellig uit, we hebben het ook nog even vanuit de rivier bewonderd, maar wij gaan morgen 6 uur de jungle in op zoek naar de orang oetangs!! Er is een 50/50 kans dat we ze zullen zien...

Inmiddels is het zondag en zijn we alweer terug vd jungle excursie: zeker 6 uur gelopen, met tussendoor een fruithap en uitgebreide nasilunch gehad, erg lekker! Maar.. we hebben minstens 10 orang oetangs gezien, hangend en zwaaiend aan boomtakken, op verzoek kan ik een fotootje via de whatsapp toesturen :-) het was geweldig, ook de andere apen, beresporen, termieten, vogels, bloemen en planten! Ook dan besef ik weer hoe geweldige bofkont ik ben dat ik hier in indonesie rondreis.

Tot zover eerst maar weer, doordat er geen wifi was, of door het onweer uitgeschakeld was, wordt het verhaal soms wat lang, helaas.

Groetjes thea.

• 15 Juni 2015 - 08:32

Jannie Kroondijk:

Hoi Thea.
    Inderdaad je bent een bofkont,en leuk om dat een beetje mee te maken
    via de verhalen die je schrijft!
    Ik heb in ieder geval een orang oetang op mijn whatsapp super!!
    Lieve groetjes van ons beiden.

• 15 Juni 2015 - 08:51

Linda:

Ha Thea, mooie verhalen en steeds weer verrassend hoe de dag verloopt zo te merken....nou ja een beetje flexibel moet je ook wel zijn, die orang oetangs zijn een mooi voorbeeld....ik houd me aanbevolen voor een fotootje! En, hoe is de groep? Veel plezier verder en tot horens, liefs van ons allen uit Amstelveen

• 15 Juni 2015 - 11:15

Jacqueline:

HOI BOFKONT,

Lijkt me leuk zo' n appje met orang oetang !
    Je maakt weer mooie dingen mee !
    Mijn moeder mag vandaag trouwens weer naar huis.
    Fijne vakantie verder !
    Groetjes uit Assen.

• 15 Juni 2015 - 17:24

Mariline :

Ja, een orang oetang via whatsapp, graag!! Het klinkt echt Indonesië.....herkenning. Veel plezier verder.groetjes

• 15 Juni 2015 - 21:51

Nettie:

Hoi, hoi.
    Wat weer leuk al die belevenissen! !
    Helemaal niet erg zo'n lang bericht, maar gezellig!
    Wil wel een aapje via WhatsApp