tja... - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van thea vroom - WaarBenJij.nu tja... - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van thea vroom - WaarBenJij.nu

tja...

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg thea

29 November 2013 | Sri Lanka, Colombo

tja, daar sta ik dan op de luchthaven van Colombo voor een laatste stukje
Alle groepsgenootjes zitten ergens in de lucht tussen hier en west europa, we vliegen bijna allemaal op een andere tij, en ik ben de laatste.
Zojuist door Sarath en Maria uitgezwaaid,geld teruggewisseld in euro's, ingechecked en wachten tot de gate open gaat.
De laatste stranddagen waren lekker: beetje gelezen, beetje in zee, beetje eten, beetje wandelen, zo kom je de dag wel door als je op een mooi plekje zit: ons hotel had een tuin pal aan zee, je kon zo van je kamer in het water stappen.
Eergisteren nog een dagje in Galle geweest, een typisch nederlandse vestingstad emt een groot fort en veel nederlandse namen als Akersloot astion, Utrecht Bastion en ons hotel stond aan de Leynbaanstraat.
's Avonds het afscheidsdiner gehad met de gebruikelijke fooien overdracht voor chauffeurs en reisleidster.
Gisteren van het zuiden naar Colombo gereden, oa langs het tsunamimuseum (kerst 2004) wat erg indrukwekkend was door de vele echte foto's.
Op de terugweg nog langs Suwasetha Nutritioncenter, het kindertehuis, waar ze me met allerlei knuffels weer verwelkomden, evenals mijn reisgenoten. Voor mij heel erg leuk om een aantal weer te zien, ook de nieuwe vrijwilligers, leuk om te laten zien waar ik nu zoveel tijd heb doorgebracht, voor mijn reisgenoten bijzonder om te zien waar ik nu eigenlijk gewerkt had. Geweldig!
Toen door naar Colombo, de stad die ik al grotendeels gezien had, het werd dus een herhalinkje voor mij, en zo is het hele rondje rondgebreid.
Ik heb een geweldige tijd gehad, zowel als vrijwilliger als als reiziger, heel veel gezien en gedaan, maar vind het nu ook prima dat ik nu weer naar huis ga.
Gisteravond mijn kamergenootje al uitgezwaaid, vannacht een iets grotere club, en nu ga ik zelf weer de lucht in.....
De foto's hebben jullie nog steeds van me tegoed (ik heb een hele mooie van de olifant!!! maar ook heeel veel andere), probeer ik de komende week te doen...ik heb nl nog de hele week vrij om bij te komen...
Bedankt voor het lezen van al mijn stukjes, het waren soms wat lange, bedankt voor al jullie reakties, dat was toch een beetje het contact met de Netherlands.
Tot gauw.
Liefs, Thea

  • 29 November 2013 - 08:39

    Jannie Kroondijk:

    Mooi dat je een hele fijne tijd hebt gehad Thea.
    maar die indruk hadden wij eigenlijk ook wel.
    Genoten van je verhalen,zo was je toch nog een beetje bij ons!!!
    Ook weer fijn om jou na een lange periode weer te zien!!!
    Lieve groetjes.

  • 29 November 2013 - 08:51

    Truus:

    Hallo Thea, Fijn dat je reis een geslaagde onderneming is geweest. Je stukjes waren nooit te lang , en vond het leuk om te lezen wat je meemaakte.

    Voor nu goede reis, en voorvast welkom thuis.

  • 29 November 2013 - 09:28

    Nettie:

    Hoi Thea,
    Dat de reis er nu al weer opzit.
    Heb wel het idee dat je heel lang weggeweest bent!
    Hoop dat je een goede reis hebt en weer veilig thuis komt!
    Ben inderdaad benieuwt naar de foto's.
    Tot gauw; liefs van Nettie en ook van Jan

  • 29 November 2013 - 11:29

    Lidy:

    En zo ben je weer terug, met een koffer vol geweldige ervaringen en herinneringen. Ik heb hier genoten van je verhalen, was tussendoor best benieuwd naar het volgende reisrelaas. Dank je wel dat we per internet met je mee mochten op avontuur, en alvast welkom thuis!

  • 29 November 2013 - 13:39

    Lisanne :

    Hoi Thea,

    Wat is dat snel voorbijgegaan, maar wat een mooie en leuke tijd moet het geweest zijn. Een hele goede reis en ik kom snel langs om de foto's te bekijken!

  • 29 November 2013 - 14:47

    Arnoud:

    Dag Thea,

    Tot straks. Wanneer je dit leest ben je alweer thuis.

    Goede vlucht,

    Arnoud

  • 29 November 2013 - 17:35

    Ymie:

    Hey Thea,

    Welkom thuis! Zien we je de 30e nog?? Zou wel leuk zijn hihi..................jetlag en een wijntje lijkt me een leuke combi!

    De verhalen waren i.d.d. wat te lang ;-)........................maarrrrrr ik heb ze allemaal gelezen en genoten van je inzet, belevenissen en avonturen.
    Nu eerst maar aan de warme chocolademelk en de thermostaat op 23!



    tot gauw!

    liefs vanaf het kattebos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

thea

Actief sinds 30 Okt. 2010
Verslag gelezen: 1359
Totaal aantal bezoekers 64058

Voorgaande reizen:

13 Mei 2017 - 10 Juni 2017

Roadtrip van Kaapstad naar Vic Falls

08 Oktober 2016 - 10 November 2016

Chao Vietnam

02 Juni 2015 - 09 Juli 2015

Selamat siang Indonesia

03 Mei 2015 - 12 Mei 2015

Plaatsen en hun verhalen in Israel

14 Oktober 2014 - 07 November 2014

Manao ahoana Madagascar

06 Oktober 2013 - 30 November 2013

Ayubowan Sri Lanka

03 November 2012 - 01 December 2012

boeddha's, markten en rijstvelden

02 September 2011 - 13 Oktober 2011

tibetaanse en nepalese avonturen

06 November 2010 - 10 December 2010

afrikaanse belevenissen

Landen bezocht: