vertrek uit de natuur - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van thea vroom - WaarBenJij.nu vertrek uit de natuur - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van thea vroom - WaarBenJij.nu

vertrek uit de natuur

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg thea

25 November 2013 | Sri Lanka, Mirissa South

Hallo allemaal,
Eindelijk weer internet, dus eindelijk weer een vervolg van the big trip!
Het laatste berichtje was dat we zouden gaan wandelen: nou, dat hebben we gedaan, 's morgens naar little adam's peak, een beetje glooiend door de theevelden met plukkende dames, maar op het eind een flink aantal trappen omhoog in de brandende zon, gelukkig had ik mijn sri lanka petje bij me! Terug gingen we nog 'even' de railwaytrail doen: 5 km naar beneden en langs het spoor, mijn eerste kennismaking met bloedzuigers, erg leuke wormpjes die je gewoon een beetje aderlaten met een antistollingsmiddeltje in nun speeksel, ze zeggen dat het geen kwaad kan..
'S middags hebben er nog een aantal de waterval bezocht, maar dat heb ik maar even overgeslagen! Een biertje op het terras met mooi uitzicht op Ella's Gap was ook erg mooi!
De volgende dag weer de bus in op weg naar Embilipitya, met nog een kleine tempelstop.
Zaterdagochtend 5 uur gingen we op jeepsafari naar het Udawalawe nat. park, een van de weinige waar je nu in de regentijd wat dieren kunt zien. We waren maar met zijn drietjes, de anderen maakten al grappen dat we alleen de nationale sri lankaanse kip zouden zien, maar we hadden erg veel geluk: veel pauwen, adelaars en buizerds, een krokodil, kievieten, sporen van een luipaard, herten en een stuk of 6 olifanten, de moeite waard dus! Na deze geweldige rit zijn we nog weer met de hele groep naar het olifantenweeshuis geweest, ook een goed initiatief, zonder ritjes, kunstjes en andere poppenkast.
Zondag zijn we via een mooie tempel, waar heel veel mensen hun ontbijt aan het nuttigen waren na de tempeldienst ( ik mocht zo meeeten!) Naar het regenwoud gereden, weer een vrij lange reisdag met aankomst in een matig schoon hotel...maar ze waren aardig en het eten was prima!
Gisteren zijn een aantal het regenwoud ingeweest olv een gids, maar een ander groepje waaronder ik zag de regen vanuit de lucht aankomen: zo'n natte bende hadden we niet zoveel zin in, dus alleen maar een klein wandelingetje naar de plaatselijke winkel van sinkel.
Vandaag hebben we dan weer grotendeels in de bus gezeten, een stuk over de nieuwe snelweg gereden ( een tolweg die voor de gemiddelde sri lankaan veel te duur is, dus nauwelijks gebruikt wordt...) en aangekomen in de badplaats Mirissa. Hier bleek dat onze gereserveerde kamers aan zee al grotendeels bezet waren. Na enig heen en weer gebel en gerij, en andere hotels bekeken te hebben, toch weer teruggekeerd naar het hotel. Na loting kregen anne marie en ik ook nog een van de 2 kamers aan zee, wel met gevolg dat de 8 anderen straks bij ons op de borrel komen.....
Nog even wat leuks: op de terugweg komen we langs het kindertehuis in Moratuwa, dus er is afgesproken daar nog even echt binnen te gaan, ben benieuwd of ze me nog kennen...
Tot zover eerst weer, het eind is aardig in zicht, er wordt gepraat over vliegtijden en fooien voor de gidsen, maar eerst hebben we morgen nog een lekker stranddagje hier. En het lijkt erop dat er geen regenwolkje aan de lucht is!
Liefs thea

• 25 November 2013 - 12:28

Hoi Thea.
    Je verhaal weer gelezen en weer de moeite waard!!!
    Lieve groetjes.

• 25 November 2013 - 12:28

Hoi Thea.
    Je verhaal weer gelezen en weer de moeite waard!!!
    Lieve groetjes.

• 25 November 2013 - 12:30

Jannie Kroondijk:

Ja twee keer het zelfde berichtje.......is wel wat overdreven he!!!!

• 25 November 2013 - 13:52

Lidy:

Wat een mooie reis! En lekker genieten van je uitzicht! Hier is het strakblauw en een graadje of 30, dus je hoeft nergens aan te wennen als je thuiskomt en we zijn helemaal niet jaloers :-))))

• 25 November 2013 - 19:39

Mariëtte:

Hi Thea, wat een afwisselnde reis. Nu weer een Safaripark bekeken begrijp ik. En al die mooie tempels.
    Alleen jammer dat het zoveel regent. Maar het zal er zeker veel warmer zijn dan hier.
    Ik begrijp dat je reis bijna ten einde is. Wel luk dat jullie nog langs het weeshuis gaan.
    Geniet nog van de laatste dagen. Lieve groet Mariëtte

• 25 November 2013 - 20:36

Bernard:

Nog veel plezier daar en tot binnenkort. Goede reis terug.

• 25 November 2013 - 20:38

Arnoud:

Aan al het leuke komt een eind. Tot vrijdag en een goede reis terug!

• 26 November 2013 - 11:09

Mariline:

Hoi Thea, ja het einde van je reis komt er (eindelijk) aan... ja, ja :)
    Bloedzuigers heb je toch gewoon te laten zitten tot ze zelf eraf vallen he? Lijkt mij toch raar.
    Groetjes, liefs