avontuurder dan avontuur - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van thea vroom - WaarBenJij.nu avontuurder dan avontuur - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van thea vroom - WaarBenJij.nu

avontuurder dan avontuur

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg thea

18 September 2011 | Nederland, Amsterdam

hallo allemaal,
eindelijk weer een verslagje.
ik zit nu in een internetcafe in ali, helemaal in het westen van tibet, ik heb al gehoord dat de computers van alle spelletjes spelende chinezen regematig uitvalt, dus ik hoop dat het me lukt iets te schrijven.
de laatste dagen hebben we voornamelijk in de auto gezeten om alle kilometers van min of mer oost tibet naar bijna west te overbruggen. de jeeps doen het uitstekend, evenals hun chauffeurs. de wegen zien er hier niet uit, het leek af en toe erg veel op de rally van parijs naar dakar: veel zand en grintwegen, veel, heel veel stof ook door de radiator, maar ook hele mooie uitzichten over de tibetaansse bergen, vaak ook met een kop van sneeuw; de bergen hebben regelamtig andere mooie kleuren afhankelijk hoe de zon en wolkenschaduwen erop vallen, jammer voor jullie dat ik niet de foto's op de site kan zetten, maar het is werkelijk heel erg mooi. ook veel dieren zien we onderweg: kraanvogels, marmotten (dezelfde als in zwitserland) , muizen, herten, antilopes, paard-ezels en regelmatig vogels van allerlei grootte.
onderweg slapen we in allerlei 'hotels' : veredelde chauffeursonderkomens, hotels met wisselllende sterren van - tot + 1/2 ofzo: in mijn reisgids staat dat de sanitaire voorzieningen rudimentair zijn, nou dat zijn ze! we proberen regelmatig de natuur als wc te gebruiken: is veel schoner! wasgelegenheid is er nauwelijks, soms een afwasteiltje, soms een minikraantje, soms eigenlijk niets: gelukkig hadden veel van ons dat al ingecalculeerd: de kruidvatten in nederland hadden voor onze vakantie al goede zaken gedaan met de natte washandjes, inlegkruisjes, deo's en desinfecterende gel. de bedden zijn goed te gebruiken met een xenos-lakenzak, en met een action-koplampje kun je 's nachts ook een plasgelegenheid vinden, meestal tussen de jeeps.
we eten vnl chinees: 's morgens meestal gebakken ei met een soort bapaobrood zonder vulling of pancake, 's middags meestal instant noodles met cola om de darmen rustig te houden en 's avonds veel groente en rijst, vaak aan een ronde draaitafel, in elk geval gezond dus!
tot zover eerst (voordat de computer weer crashed), morgenochtend vertrekken we weer naar de volgende plaats, ik geloof dat we woensdag bij de grote berg kailash aankomen.
kijken of er dan weer een internetcafeetje is...
groetjes thea

• 18 September 2011 - 17:04

Lidy:

Leuk om je verslagen te lezen! Je maakt echt kennis met de (rudimentaire - schitterend woord!) gewoontes daar lees ik. Maar goed, vanuit een 5-sterren hotel krijg je nooit een goed beeld vd werkelijkheid.
    Veel plezier nog en tot een volgend verslag!

• 18 September 2011 - 17:33

Mariline:

Geweldig om allemaal zo mee te maken... dit maak je in ons rijke westen totaaaaaaaaaaal niet meer mee, zoiets!
    Groetjes, veel plezier.

• 19 September 2011 - 13:11

Esther Houtsma:

Tjonge jonge wat een belevenissen.
    Super wat je daar allemaal ziet en meemaakt. Nog heel veel plezier en geniet ervan!! Groetjes.

• 19 September 2011 - 13:42

Marijke:

Leuk om zo te volgen wat je allemaal beleeft. Ik heb "allemaal plaatjes" voor ogen van jouw avonturen.
    Wat een grappig contrast, dat het sanitair RUDIMENTAIR is maar dat er hier en daar wel een internetcafe is.
    Nu op naar berg Kailash met Nurbu.
    Een veilige en goeie reis maar weer.
    Groetjes Marijke

• 19 September 2011 - 16:10

Jannie:

Hoi Thea.
    Het klinkt allemaal weer prachtig!!!
    Tot de volgende keer.
    Groetjes jannie

• 19 September 2011 - 17:54

Nettie:

Hoi thea,
    Vind het nog steeds erg leuk om je
    verslagen te lezen.
    Je beleeft wel vanalles zeg!
    Ben ook erg benieuwd naar alle foto's.
    Hoe gaat het trouwens 'snachts; ik hoor je helemaal niet over de kou.
    groetjes en in afwachting van je volgende verslag; al lees je dit waarschijnelijk pas thuis; is ook leuk!

• 19 September 2011 - 19:26

Jan:

Een leuk verslag. Blijf genieten en kom heelhuids terug.

• 20 September 2011 - 06:37

Linda:

hee Thea,
    Vast nog mooier dan de boekjes doen geloven als ik jou zo hoor; gelukkig kan ik me ook zonder foto's het nodige herinneren, maar ik ben benieuwd naar je eigen beelden straks!
    echt geweldig lijkt me! liefs Linda

• 20 September 2011 - 10:53

Bernard:

Hotel met een halve ster ? Ik zou zeggen min 5.
    Zelfs op een natuurcamping heb je meer luxe (bosjes).
    Erg benieuwd naar de foto's.
    Verstandig van die cola.