boeddha's - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van thea vroom - WaarBenJij.nu boeddha's - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van thea vroom - WaarBenJij.nu

boeddha's

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg thea

08 September 2011 | Nederland, Amsterdam

hallo allemaal,
helaas kan ik al jullie reakties niet lezen, maar ik zie al wel dat er 9 zijn, waarvoor dank!
de computers hier zijn niet je dat, ik zit nu op een peipklien krukje in het hotel te hopen dat ie het doet zolang ik aan het typen ben.
we hebben vanavond heerlijk gegeten en daarna is het grootste deel van de groep nog gaan kijken naar het verlichte potalapaleis, ik probeer even hier te zitten, naast 2 afleidende nederlanders die proberen te fietsen van hier naar kathmandu.
inmiddels zijn wij zo'n 4 dagen in lhasa en hebben al een boel gezien: tempels en kloosters, kloosters en tempels, monniken en boeddha's, boeddha's en monniken, kortom te veel om op te noemen.
gisteren hebben we het potalapaleis van de dalailama bezocht, schitterend mooi! we hadden een uur de tijd om rond te kijken, beetje hurry-up dus, onze bagage en wijzelf werden gescand alsof we een eind gingen vliegen, maar het was de moeite waard.
's middags de jokhangtempel, de enige tempel die door zowel boeddhisten als chinezen geaccepteerd wordt. het is sowieso bijzonder te zien hoe tibet bestaat in china, we hebben er een heleboel al van gehoord en gelezen.
vandaag hebben we het drepung en sera klooster bezocht, ik zal jullie niet vermoeien maar er bestaan ong 88 boeddha's en ik ben er nog neit helemaal achter hoe dat nu allemaal werkt, ik weet inmiddels wel dat ze allemaal aanbeden worden met fruit en vooral veel geld. de monniken die er rond lopen hebben er alleen al een dagtaak aan al het geld in de zakken te stoppen, want dat komt allemaal weer ten goede aan het klooster en de kloosteringen! de yuans vliegen je af en toe om de oren.
de hoogteziekte is redelijk onder controle: de meesten hebben wat last bij het traplopen, voelt wat sneller en erger kortademig als anders met een slechte conditie, echter: een van de groep ligt inmiddels wel in het ziekenhuis met hoogteziekte. (we kunnen nu wel allemaal een boek schrijven over reisverzekeringen, annuleringsverzekeringen en tibetaans ziekenhuis, werkt toch allemaal heel anders dan je zou verwachten.) gelukkig vertrekt ze morgen naar nepal!
overmorgen vertrekken we uit lhasa voor de jeeptocht, ik weet niet of er dan ergens een internetverbnding is, maar nu nog even dit berichtje dus, (sorry, toch weer langer dan ik gedacht had)
groetjes thea

  • 08 September 2011 - 14:57

    Truus:

    Voor het geval dat je mijn reaktie wel kunt lezen ( en anders om te laten weten dat we je nog steeds volgen), erg leuk zo te horen daar in Tibet. Fijn dat jij in iedergeval nog hoogteziekte vrij bent. Geniet van je reis.

  • 08 September 2011 - 14:59

    Sjoerd:

    Ha moeders! Afgezien van het - voor Chinese begrippen - ietwat provocerende Tibetaanse vlaggetje, goed om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Maak er een mooie jeepreis van en oant sjen!

  • 08 September 2011 - 17:18

    Ietie:

    Hoi Thea,

    We hebben je verslag gelezen.
    Geniet er van en we volgen je verder op je reis!

  • 08 September 2011 - 19:08

    Paula:

    Lieve Thea, wat een belevenis! Je maakt wat mee en bijna geen tijd om te slapen. Ik hoop dat je de berichten eens kunt lezen, het lijkt me leuk voor jou iets te horen van het thuisfront. Hier is het herfstig weer, daar mis je niks mee. Als je thuis komt kan meteen de dikke jas aan. Nu nog niet aan denken en genieten van jouw reis!! Tot het volgende bericht.
    Veel liefs Paula

  • 08 September 2011 - 19:22

    Nettie:

    Hoi Thea,

    Leuk alweer een verslag!
    Lijkt me allemaal erg indrukwekkend.
    Wat vervelend voor jullie reisgenoot.
    alvast heel veel plezier met de jeeptocht.
    lieve groeten van Jan en Nettie

  • 10 September 2011 - 16:55

    Mariline:

    Ik lees je verslagen met veel plezier, fijn dat jij geen last van hoogteziekte hebt.
    Liefs

  • 11 September 2011 - 12:47

    Mariëtte:

    Hallo Thea, wat een belevenissen.
    Gelukkig heb je geen last van hoogteziekte, maar er zijn medicijnen voor hoor ik van Charles (diamox).Maar die moet je preventief slikken. ik zie trouwens dat jij ook koud weer hebt, kan ook niet anders op zo`n hoogte. het lijkt me trouwens wel geweldig aldie tempels te kunnen zien. Geniet ervan, liefs Mariëtte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

thea

Actief sinds 30 Okt. 2010
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 64183

Voorgaande reizen:

13 Mei 2017 - 10 Juni 2017

Roadtrip van Kaapstad naar Vic Falls

08 Oktober 2016 - 10 November 2016

Chao Vietnam

02 Juni 2015 - 09 Juli 2015

Selamat siang Indonesia

03 Mei 2015 - 12 Mei 2015

Plaatsen en hun verhalen in Israel

14 Oktober 2014 - 07 November 2014

Manao ahoana Madagascar

06 Oktober 2013 - 30 November 2013

Ayubowan Sri Lanka

03 November 2012 - 01 December 2012

boeddha's, markten en rijstvelden

02 September 2011 - 13 Oktober 2011

tibetaanse en nepalese avonturen

06 November 2010 - 10 December 2010

afrikaanse belevenissen

Landen bezocht: