brrrr - Reisverslag uit Heerenveen, Nederland van thea vroom - WaarBenJij.nu brrrr - Reisverslag uit Heerenveen, Nederland van thea vroom - WaarBenJij.nu

brrrr

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg thea

12 December 2010 | Nederland, Heerenveen

hee allemaal,
vanuit het koude heerenveen een allerlaatste verhaaltje om iedereen te bedanken:
mijn reisgenoten in soweto, in het bijzonder hanny als maatje vanaf het eerste uur, marion als maatje vanaf het tweede uur en marijke als container- en library-maatje, en alle anderen voor de gezellige, goede vakantie. door onze diefstalervaring heb ik niet eens fatsoenlijk afscheid van iedereen genomen.
lindy en judy van phaphama die de begeleiding deden en zich heel verantwoordelijk voor ons voelden, waar we ook goede gesprekken mee gevoerd hebben voor de volgende vrijwilligersgroep.
dan de meiden en jongen van ithuteng: jabo,tambo, ntumba en sabelo, die ons begeleid hebben en superenthousiast hun werk doen bij de kinderen en de ouderen.
ons gastgezin nelly, oma en kinderen die ons toch maar heel gastvrij hebben opgenomen 14 dagen lang.
francois visser die ons rondgeleid heeft door de wildparken en ondertussen een heleboel van de afrikaanse geschiedenis en gewoontes heeft verteld.
hotel tudor in kaapstad, een aan te bevelen hotel met prima, geinterresseerd en behulpzaam personeel, veilig vlakbij de greenmarket.
linda die mij toch een hele week heeft vergezeld, ook bijzonder leuk om samen met je schoonzusje op vakantie te zijn.
paul en bernard die mij samen weggebracht hebben en sjoerd die mij opgehaald heeft en een half uur op me gewacht heeft terwijl ik op hem zat te wachten bij de burgerking.
ZUID AFRIKA: bedankt dat ik in jullie land mocht rondkijken, met de mensen mocht praten en een beetje met hun leven mee mocht doen. als ik in zo'n ver land ben, denk ik altijd: wie ben ik dat ik dit zomaar mag zien??? bedankt zuid afrika, ik kom zeker een keer terug!
en natuurlijk jullie allemaal: de lezers van mijn stukjes en regelmatig een reaktie gaven, ik vond het erg leuk om te doen, wist niet dat het zo leuk was.(en zo gemakkelijk dankzij de internet cafe's die je voor 25 tot 50 cent per half uur laten surfen. ook jullie bedankt!)
en nu ben ik er helemaal blij mee omdat mijn dagboekje gestolen is en ergens in de bush van afrika ligt..heb ik toch wat leuks achtergelaten!
bedankt allemaal!!
liefs thea

  • 12 December 2010 - 15:22

    Ymie:

    We houden m in de "favorieten".....................er komt vast wel een vervolg.............
    werkze morgen en tot gauw!
    Wanneer is de foto-en vertel-avond???


  • 12 December 2010 - 16:54

    Corrie:

    fijn dat je weer heel huids thuis bent
    heb genoten van je verhalen
    ik heb hier op curacao nog 3 dagen en mag dan ook naar de kou
    liefs corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

thea

Actief sinds 30 Okt. 2010
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 64071

Voorgaande reizen:

13 Mei 2017 - 10 Juni 2017

Roadtrip van Kaapstad naar Vic Falls

08 Oktober 2016 - 10 November 2016

Chao Vietnam

02 Juni 2015 - 09 Juli 2015

Selamat siang Indonesia

03 Mei 2015 - 12 Mei 2015

Plaatsen en hun verhalen in Israel

14 Oktober 2014 - 07 November 2014

Manao ahoana Madagascar

06 Oktober 2013 - 30 November 2013

Ayubowan Sri Lanka

03 November 2012 - 01 December 2012

boeddha's, markten en rijstvelden

02 September 2011 - 13 Oktober 2011

tibetaanse en nepalese avonturen

06 November 2010 - 10 December 2010

afrikaanse belevenissen

Landen bezocht: