shit!!!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van thea vroom - WaarBenJij.nu shit!!!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van thea vroom - WaarBenJij.nu

shit!!!!

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg thea

28 November 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

nee geen shit van big five of al die andere mooie dieren: de shit is dat er ingebroken is in onze 100%veilige bus!! een klein open raampje gaf een dief de gelegenheid alle kleine rugzakken en handtassen eruit te halen, er missen drie paspoorten waaronder die van mij!! gelukkig kon ik wel zo naar kaapstad vliegen, maar morgen ga ik het consulaat emt een bezoekje vereren, en probeer een nieuw id bewijs te krijgen, ik heb nu alleen nog en kopie, weliswaar in kleur door mijn nieuwe printer, maar slechts een kopei en dat geldt niet als je zuid afrika weer wild verlaten! gelukkig duurt het nog even maar toch... voordat linda komt wil ik het weer geregeld hebben
behalve mijn paspoort mis ik nu mijn ouwe getrouwe rugzak ( ik heb al gekeken naar een nieuwe maar die zijn hartstikke duur hier) en mijn nog oudere fleece (ook veel goedkoper en beter in nederland bij de perry) mijn adressenboekje en ned. mob telefoon, waardoor ik nu niets meer weet van al jullie adressen en tel nummers, moet tegen 10 december maar weer in een nieuw boekje verzameld en geschreven worden
gelukkig heb ik nog mijn afrikaanse telefoontje!!
ik zit dus nu in kaapstad, ben vanmorgen met 2 canadezen uit vancouver naar het waterfront geweest en ga vanavond weer met ze uit eten, een stel ned getroffen die met de fox single op reis zijn dus contact genoeg tnt
vanavond begint hier de kersttijd, gaat gepaard emt een optocht de hele stad is afgezet, bene benieuwd wat eht preces is: je moet alleen jezelf meenemen.....klinkt bijna als soweto!!eigenlijk niet zo veel anders dus, ik schakel inderdaad makkelijk over van crimineel, natuur, drukte, mensen engels, afrikaans, nederlands enz. en i like it!!! geen last van culture shock, dat komt ws als ik weer in mijn witte pakje op de afd loop, dat was toendertijd na de reis in suriname ook!!
tot zover eerst, ik zal kijken wat ik van de week verder kan doen
eerst nog even mailen, dat lukte net niet, misschien nu wel
liefs thea

• 28 November 2010 - 15:56

Bernard:

Dat is inderdaad balen.
    Misschien dat Linda een extra rugzakje mee kan nemen. Als je nog meer nodig hebt, laat maar weten.
    Groetjes, Bernard

• 28 November 2010 - 18:22

Jannie Kroondijk:

Hoi Thea.
    Dat is even pech!!
    Je hebt al heel wat beleefd,maar dit is minder leuk!
    Hopelijk gaat verder alles goed en kun je verder genieten!
    Groetjes Jannie

• 28 November 2010 - 20:32

Mariétte:

Wat een pech, dat ze nu net jou rugzak met paspoort hebben meegenomen, balen. Hoop voor je dat een id bewijs snel is geregeld.
    Wat leuk dat je de kersttijd daar meemaakt, zijn de winkels mooi versierd? Hier is het heel koud het vriest al en de daken zijn wit, kan jij je waarschijnlijk niet voorstellen. Geniet ondanks de ellende vanhet gestolen paspoort maar van het mooie weer en Kaapstad. Liefs Mariétte

• 30 November 2010 - 08:42

Ineke V. L.:

Hoi Thea,

jongejonge, wat en spectaculaire verhalen en belevenissen!
    Ga je mettertijd een avond houden om ons allemaal je verhalen te vertellen en je foto's te laten zien? We kunnen het Posthuis wel afhuren! Met naar keuze: wel of niet een afrikaanse maaltijd vooraf......potjekos, of een braai.........bobotie?
    Rottig dat je pas enz. gestolen is, je hebt er zoveel werk van...
    wat leuk dat Linda vandaag aankomt, wat bijzonder en gezellig!
    Ik wens jullie een heel fijne tijd toe en geniet nog maar van de warmte daar, hier is in Drenthe gister al de eerste schaatstocht gereden,

veel lieve groeten van Ineke

• 30 November 2010 - 17:56

Sjoerd:

Zonde. Dat wordt even de Zuid Afrikaanse Marktplaats in de gaten houden de komende tijd.. :) Voortaan het paspoort en de belangrijke spullen maar niet achter laten in bussen! Groente en rustig aan daar. Sjoerd.