kailash - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van thea vroom - WaarBenJij.nu kailash - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van thea vroom - WaarBenJij.nu

kailash

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg thea

26 September 2011 | Nederland, Amsterdam

tashi deleh!
eindelijk weer een internetplek!
even weer een update dus van het grote avontuur.
inmidels zitten we in saga, de een na laatste plaats voor de mount everest, en hebben al weer heel wat meegemaakt:
vanaf ali is de weg vnl geasfalteerd, hetgeen onze chauffeur een hoop gepoets leek te schelen, de eerste kilomeers zagen er als een spiegel uit, geen wonder, na een paar kilometer kwamen we 2 chinese meisjes tegen die de weg aan het vegen waren! super dus!
helaas, na 5 km was dat weer afgelopen en kregen we gerepareerd asfalt, nog weer later 'road under construction' , stof dus!!!
woensdag kwamen we in darchen aan, de trekkersplaats voor de mount kailash, de 'bedevaartsberg' , donderdag zouden we de berg op, dik 6700 meter hoog, maar ju kunt tot zo'n 5500 meter komen, de hindoegod shiva woont daar nl op de top....
het eerste stuk was al erg zwaar, niet zozeer door afstand als wel door de hoogte, de eerste 3 personen zijn na 7 km al afgehaakt, zelf ben ik wel tot de eerste stop in het klooster gekomen, maar door de zwaarte en een pijnlijke bovenbeenspier (gelukkig!?) besloten om de volgende dag met nel, els en diny weer naar beneden te lopen. toch was alles heel mooi om te zien: de mensen, de natuur, dieren, toch iets van de boedhistische wereld, en het bijzondere van 'ik heb de kora gelopen', ook al is het maar een gedeelte.
gisteren en vandaag hebben we vnl in de jeep gezeten, af en toe een wandelingetje.
onze onderkomens worden steeds primitiever, we kijken ( bijna) nergens meer van op. vanmiddag na 5 dagen weer eens onder de douche geweest, in een chinees badhuis, ik had mijn voeten al een dag of 5 niet gezien! zat helaas geen massage bij, maar het meisje was wel heel erg aardig; zal straks vast alle normale hollandse dingen weer extra super waarderen!
morgen vertrekken we naar lao tingri, dichtbij de mount everest, ons laatste bijzondere uitje voordat we in kathmandu weer een iets moderner hotel krijgen (hopen we!)
tot zover weer, volgende keer ws vanuit nepal....liefs thea

• 26 September 2011 - 15:14

Jannie Kroondijk:

Hoi Thea.
    Al weer veel gezien!
    En dan nu naar Nepal...(en niet Peru
    ha ha)
    Blijf genieten van dit moois!!
    Groetjes

• 26 September 2011 - 15:38

Mariline:

Ik blijf het een hele onderneming vinden van je, ik heb er groot respect voor hoe je het doet en beleeft! Liefs

• 28 September 2011 - 06:40

Sjoerd:

O jee.. Maak 'm niet boos, Shiva! Geniet van de Everest!

• 28 September 2011 - 20:07

Vera Kuiken:

Hi Thea,
    Al in Kathmandu aangekomen?
    Zo ja dan heb je weer enig comfort om je heen.. Maar het betekent ook dat het einde van de reis in zicht komt, bah! Het is hier inmiddels weer zomers aan het worden, dus wie weet geniet jij daar straks ook nog van mee voordat we echt de winter induiken.
    Vergeet niet jezelf daarvoor te trakteren op een mooie warme sjaal, heb nog veel plezier van de mijne.
    Geniet nog van je mooie reis en tot op de werkvloer in oktober!

• 01 Oktober 2011 - 09:37

Martijn:

Ha Thea,
    Kom er net achter dat mijn e-mail alert nog niet ingeschakeld was. Zie dat ik een hele inhaalslag te maken heb!
    Het klinkt erg primitief en avontuurlijk, maar zo ken ik mijn stoere tante natuurlijk weer;) Geniet van Nepal en ik hoop snel weer een berichtje van je te zien!