we gaan los! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van thea vroom - WaarBenJij.nu we gaan los! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van thea vroom - WaarBenJij.nu

we gaan los!

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg thea

20 September 2011 | Nederland, Amsterdam

nog even een heel kort verslagje
gisteren zijn we in een geweldig mooi gebied geweest: tholinger forest. hier staat alles in tibetaanse of chinese lettertekens, niet te lezen dus, maar dit stond echt in het engels
het park lijkt op de grand canyon, petra en cappedocie ineen en bij elkaar (aan jullie de taak om op te zoeken waar dat allemaal ligt) jammer dat jullie weer de foto's moeten missen!
morgen gaan we verder rijden over asfalt ( geen stof tussen de tanden dus! en onze chauffeur houdt zijn wagen schoon! ) en overmorgen gaan we proberen de mount kailash te bedwingen in 3 dagen, gelukkig kunnen we evt halverwege nog terug...het is een soort bedevaartsoord voor boeddhisten en hindoeisten, ben benieuwd hoe dat samen gaat, sommige mensen schijnen hem prostrerend op en af te gaan! (weer een woord op google op te zoeken) wij doen het gewoon op onze wandelschoenen
we gaan , als het goed gaat, over de pas op 5600 en nog een beetje meters!
maar dan dezelfde dag weer naar beneden, geen hoogteziekte-kans dus, maar de paracetamol gaat weer mee, ik heb nog steeds wat over!
de kou valt tnt erg mee, veel zon, redelijk warm, op deze hoogte van zo'n 4500 meter steeds alleen een t-shirt en een dunne fleece aan, maar ik heb voldoende kleren, die dan door dragers gedragen worden, om me warm te houden
na de tocht zal er vast wel weer een internetcafe ergens te vinden zijn en kunnen jullie het verslag weer lezen!
groetjes thea
ps bedankt voor jullie reakties, soms doet mijn e-mail het, soms niet, het blijkt dat er hier steeds meer internetcafe's komen in de loop van de jaren, sowieso wordt alles steeds moderner: zonnepanelen ipv generatoren, tractors enz ipv ploeg met yak, hotels, ze vergeten sowieso heel veel dingen in te plannen en af te maken waardoor je die rudimentaire dingen krijgt: geen toilet en douche in hotelkamers, maar ook niet eens de afvoerbuizen daarvoor, dus geen badkamers, nu niet en nooit niet, maar wel mooie marmeren vloeren!

• 21 September 2011 - 14:23

Mariline:

Wat een hoogte 5600 meter, ben benieuwd!
    Ja, ik heb prostrerend opgezogd: het is je voorover laten vallen en vervolgens weer opstaan, waarbij je ervoor moet zorgen dat je voeten zich in de richting van je handen begeven, als je tenminste vooruit wilt komen.
    Ga je dit ook doen :-)

• 21 September 2011 - 15:31

Ineke Van Staaveren:

hi girls,
    jullie zitten wel hoog zeg, bijna in de hemel... Wat een waanzinnig reis. Hebben jullie het gezellig met de groep, valt er wat te lachen, al is het om die chinezen. Dus geen rijst als ontbijt, dat valt dan nog mee.....
    veel plezier. Ik ben benieuwd naar de foto's. grt ineke

• 22 September 2011 - 19:33

Bernard:

Poging gedaan om met google maps tholinger forest te vinden. Kwam in Duitsland terecht. Dat zal dus wel niet kloppen.
    Maar goed, ik neem aan de daar ook geen street view kennen. Moeten we dus toch wachten op de foto's. Ben erg benieuwd.