beddendans - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van thea vroom - WaarBenJij.nu beddendans - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van thea vroom - WaarBenJij.nu

beddendans

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg thea

11 November 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

zondagmorgen 7 november
na een lange vliegreis kom je hartstikke moe bij je gastgezin aan . voor je broodnodige middagslaapje krijg je te horen dat je samen met je reisgenote die je nog nauwelijks kent, in een twijfelaar moet slapen...Hoort dit bij de cultuur of is dit ook in zuid afrika niet ' normaal???
Na wat heen en weer gepraat in drie talen zu ik voor 1 nachtje in oma's bed mogen slapen. Oma kruipt boven op 5 dekbedden en onder 2 wollen dekens voor de bank, ik in haar twijflaarbed.
de volgende morgen zien we dat het 'bed' te kort was, haar hielen bungelen boven de grond!
de volgende nacht zal ikm een bed krijgen naast Hanny, mijn huisgenote deze 2 weken, in de kanmer van de dochter. Het bed zal voor 7 uur 's avonds bezorgd worden. Maar met al onze bagage en kadootjes zal het krap worden en ik meld dat ik gewoon in de kamer op het bed zal gaaan slapen, die is ruim genoeg. Of ik 'sure' was? Yes, I am sure!.
's avonds rond 10 uur zegt nelly, de host, 'ik ga naar bed' wij: oke, maar waaar is het extra bed? Bleek dat er 1 oude matras bezorgd was die voorzien van lakens en dekens voor oma in de kamer gelegd werd en dat ik in oma's twijfelaar mocht slapen!!!super maar wel een beetje beschamens, zo'n oude dame van 75 op de grond!
we helpen oma nu wel elke avond het bed op te maken en 's morgens het weer op te ruimen, ze begint te klagen ovre rugpijn, maar dat komt van de arthritis, zegt ze!!!

• 11 November 2010 - 17:09

Hester:

Ha mam, wat leuk een verhaaltje van je te lezen! Hopelijk heb je ondanks de beddendans een leuke tijd in Afrika! Of het nu bij de cultuur hoort of niet, lief is het gastgezin wel zo te lezen! Arme oma.. Kunnen jullie niet ruilen? Jouw twijfelaar slaapt overigens ook nog steeds erg goed..! ;)Veel plezier daar! Groetjes, Hester

• 12 November 2010 - 09:40

Sjoerd:

Gelukkig kan oma daardoor niet meer uit bed vallen. Ben overigens benieuwd wat de pot voor jou en Hanny Schaft!

• 12 November 2010 - 17:32

Corrie:

hee thea
    en wij dachten nog wel dat het in suriname behelpen was hahaha
    leuk hoor zo ,je een beetje te volgen.
    veel plezier kus corrie