startverslag - Reisverslag uit Heerenveen, Nederland van thea vroom - WaarBenJij.nu startverslag - Reisverslag uit Heerenveen, Nederland van thea vroom - WaarBenJij.nu

startverslag

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg thea

31 Oktober 2010 | Nederland, Heerenveen

A.s. zaterdag vertrek ik (via cairo) naar johannesburg om daar in de township soweto vrijwilligerswerk te gaan doen. We we zijn totaal met 9 dames, ( emilie, hanneke, marijke,marion, marjet,nathalie , marga, hanny en ik) en gaan werken bij twee uitersten: oudere mensen in de dagopvang en kleine kinderen in kindercreches.
In deze twee weken logeer ik samen met Hanny bij een gezin in Soweto.
Na deze twee weken gaan we met de hele groep toeristisch doen in de omgeving van Johannesburg, o.a. de big five spotten in het Krugerpark.
27 November zwaai ik de andere acht dames uit en vertrek ik naar Kaapstad, waar ik nog twee weken rond ga kijken.
Al met al een hele belevenis in een heel ander werelddeel.
Eng? Nee. Spannend? Jazeker, dat wel!
Deze week moet ik nog drie dagen werken, tussendoor probeer ik mijn rugzakje in te pakken voor de zomer in Zuid-Afrika!
Oh ja, een ander reisgenootje Emilie schrijft ook een dagboek voor de eerste drie weken, te vinden op www.hamba.nl/reiziger/phaphama , komen er van twee kanten tegelijk verhalen op jullie af!!

• 01 November 2010 - 18:16

Sjoerd:

Mooi verhaal! Lekker kort. Groetjes aan Hanny! Sjoerd.

• 04 November 2010 - 08:25

Tjark:

de aankondiging is duidelijk, de planning heel concreet. benieuwd naar het vervolg. ik wens je veel plezier en veel nieuwe ervaringen.

• 06 November 2010 - 10:12

Harry En Ymie:

Lieve Thea,
    We hebben je gevonden en gaan je zeker volgen! Wel jammer dat je niet even wacht totdat wij ook in Cairo zijn! Hadden we leuk even een middagje kunnen shoppen in Khan el Khalili. Ik ga daar nl. voor Ietie en mijzelf een kameel kopen voor onze Kerststallen!
    Hopelijk heb je een goede vlucht gehad en kan het avontuur nu beginnen.......................tot de volgende keer!

• 06 November 2010 - 13:21

Christien:

Wat spannend, thea. Ik ga je volgen hoor. Ik hoop, dat je veel internetcafe's tegenkomt.
    Een hele goede tijd gewenst van Christien

• 07 November 2010 - 10:34

Jannie Kroondijk:

Lieve Thea.
    Vandaag jou gevonden.
    Ik hoop dat je reis goed is verlopen.
    Een hele fijne tijd gewenst in zuid-afrika.
    Doe de groetjes aan Hanny.
    Liefs
    Foeke en Jannie.

• 09 November 2010 - 18:53

Ruurd En Tineke:

Lieve Thea,ondertussen zit je al enkele dagen in Soweto. Hoe gaat het met je? Is het werk leuk en is het gezellig in jullie gastgezin? Vast wel! Thea nog een heel fijne tijd in Zuid-Afrika en we hopen gauw wat te horen.