Laatste stukje - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van thea vroom - WaarBenJij.nu Laatste stukje - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van thea vroom - WaarBenJij.nu

Laatste stukje

Blijf op de hoogte en volg thea

08 Juni 2017 | Zimbabwe, Victoria Falls

Hoi allemaal,
4 weken zijn bijna voorbij en voorbij gevlogen!
Maandagmiddag hebben we nog een bootsafari gemaakt, oa in de hoop de luipaard te zien, ter completering van onze big5....helaas....wel heel veel olifanten, heel veel nijlpaarden, krokodillen en allerlei grotere en kleine vogels: we waren onder de indruk en supertevreden!!!!
Laatste maaltijd van Ivan, laatste kampvuur, laatste keer douche op de camping, altijd wat behelpen, laatste keer in mijn craft ondergoed-pyama in de mummy in de tent..laatste keer inslapen terwijl je de nijlpaarden hoort grommen in de rivier.....ik zal het best missen....
Dinsdag weer vroeg richting Zimbabwaanse grens, om de drukte ( lees efficiency.) voor te blijven. Weer papiertje, stempeltje om uit Botswana te komen, dan weer papiertje,stempeltje, dollars, handgeschreven visum, stempeltje, deurtje, hekje om in Zimbabwe te komen.
Uiteindelijk in een redelijk luxe hotel in Victoria Falls, stad van een van de 7 wereldwonderen. Eerst maar een middagje gewandeld, gerelaxed bij het zwembad, wijntje, en voor het laatst het buskluisje geleegd...toch weer een afscheidsstukje...
'S middags ineens een echt zwarte Zimbabwaan in mijn kamer om mijn bed klaar te leggen, de gordijnen dicht te doen en de klamboe los te knopen.....service vd zaak! Wel lief bedoeld, maar ik schrok toch wel even...
Woensdag op naar de watervallen, die wel erg groot zijn, ruim 1,5 km met een verval van ruim 100 meter. 2x een rondje gedaan over de paden met allerlei uitzichtpunten, de eerste keer meer bewolkt en nat, opgedroogd en de 2e keer met meer zon maar ook nat, ja zeiknat en met soppende schoenen vd weer opspattende nevel, ondanks wegwerpponcho...geweldige uitzichten, heel veel water, gigantische regenboog, supermooi en indrukwekkend miniregenwoud! We zouden nog wat drinken bij een café op een uitzichtpunt, maar helaas stond er een olifant op de weg en iedereen was bang en raadde ons sterk af om erlangs te lopen....hebben we dus maar niet gedaan....morgen is er weer een dag...
Donderdagochtend nog even over 'de brug' geweest, tot de grens van Zambia, en weer terug, dit mag dan zonder een visum van 45 dollar te kopen. Gelunched in een restaurant met schitterend zicht op de Falls, de kloof, bungeejumpers en swingdivers en over het paadje met olifanten weer teruggelopen naar ons hotel voor de laatste middag. Vanavond nog een afsluitend diner, morgenochtend naar het vliegveld en dan is de reis voorbij....zaterdagochtend ben ik dan weer in Nederland...
Tot gauw weer!
Liefs Thea

• 08 Juni 2017 - 17:09

Lies :

Hallo Thea,
    Wat een prachtige reis heb je gemaakt. Super en wat een mooie verslagen
    groetjes
    Lies

• 08 Juni 2017 - 18:36

Mariline:

Ha,ha ben je niet bang voor al het wild wat rond je tent scharreld,maar van een Zimbabwaan die je bedje komt spreiden. Geestig :). Goede terug reis en tot spoedig. Groetjes Mariline