alweer - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van thea vroom - WaarBenJij.nu alweer - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van thea vroom - WaarBenJij.nu

alweer

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg thea

08 Mei 2015 | Israel, Jeruzalem

hoi allemaal,
zo ben ik er dagen niet en zo ben ik er binnen 24 uur 2x
reden: morgen gaan we naar bethlehem en daar schijnt alles wat soberder te zijn dus misschien wel geen internet...
daarom nu alvast een klein verslagje van vandaag.
vanmorgen zouden 3 studenten ons rondleiden door de oude stad van jeruzalem en dan vnl hun islamitische wijk, ze wisten nog niet precies hoe ze het allemaal zouden doen en dan ook nog in het engels....gelukkig kwamen ze er op tijd achter dat alles keurig op bordjes geschreven stond, bovendien was juf ruthy ook goed geïnformeerd over alles! we hebben in elk geval een mooi wandelingetje gemaakt over de stadsmuur en ook nog de beverly hillbilly's wijk van jeruzalem gezien: huizen van 1,5 miljoen die door amerikanen gekocht worden en niet bewoond...
vervolgens met 3 reisgenootjes door de wijk voor koffie met baklava, wat souvenirs en broodje falavel, inmiddels een traditie.
om weer snel op het afgesproken punt te komen gerend door de oude stad op weg naar olijfberg en gethsemane, voor mij een van de indrukwekkendste plaatsen ook door de rust die daar heerst.
vanmiddag op het terras van ons klooster even gekeken naar de kruisweg die vlak onder ons gelopen werd, compleet met onze vader gebed in het latijn, ook weer een bijzonder rooms momentje..
vanavond eten we met zijn drieën bij een student thuis, ben benieuwd hoe dat zal zijn...
morgen is linda jarig, ik heb het stiekem al verteld aan onze reisgenootjes, zelfs kadootje is al gekocht, linda denkt dat zij van niks weten en wil het vertellen bij de thee die we hopelijk krijgen, zij heeft al baklavataartjes gekocht waarvan de anderen niets weten....ik weet van beide, is wel wat lachwekkend, maar wel leuk...
morgen gaan we dus richting bethlehem via allerlei controleposten die soms moeilijk kunnen doen, we zijn benieuwd.
groetjes weer en tot gauw!

• 08 Mei 2015 - 16:31

Bernard:

Dank je wel voor je verslagje. Klinkt goed allemaal.
    Morgen een dag met verrassingen begrijp ik (als Linda tenminste niet je verslagje leest).
    Veel plezier in Bethlehem.

• 08 Mei 2015 - 16:55

Martijn:

Leuk die updates, Thea. En nu, in het kader van de verrassingen, maar hopen dat je reisgenootjes deze blog niet volgen!

• 08 Mei 2015 - 20:21

Lidy:

Leuk om te lezen dat je geniet! Ik heb intussen braaf iedereen naar Sportstad vervoerd en van de kantine gehaald (al was het achteraf heel goed dat Wieke me die ochtend nog even een reminder gaf :-) ) De Weegbreeërs leven erg mee met jouw vakantie, ze vroegen me de oren van het hoofd. Zeg, lekker verder genieten!

• 09 Mei 2015 - 08:28

Mariette:

Wat leuk die reisverslagen. Ik begrijp dat het genieten is daar.
    Een gezellige dag vandaag met de surprise voor Linda.
    Lieve gr

• 09 Mei 2015 - 11:08

Nettie Broekema:

Hoi Thea,
    Wat beleef je allemaal weer geweldige dingen!
    Ik reageer op 2 verslagen ineen.
    Israel is ook altijd nog een wens van ons om heen te gaan!
    Feliciteer Linda nog maar van ons; tenminste als je dit nog leest!
    Hoop dat de verrassingen nog goed uitpakken.
    Tot mails. groetjes ook van Jan

• 09 Mei 2015 - 14:22

Truus:

Hallo Thea, leuk dat ik op afstand weer even mag meegenieten van al jouw bijzondere reiservaringen. Geniet ervan. Groetjes Truus