eerste indrukken in een notedop - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van thea vroom - WaarBenJij.nu eerste indrukken in een notedop - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van thea vroom - WaarBenJij.nu

eerste indrukken in een notedop

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg thea

07 Mei 2015 | Israel, Jeruzalem

hallo allemaal,
omdat mijn eigen tablet de wifi niet op kan vangen, inmiddels 3x geprobeerd, nu op een computer van het klooster waar we slapen
er staan een heleboel hebreeuwse tekentjes op dus ik typ een beetje blind, verbeter het thuis wel weer maar dan hebben jullie een kleine indruk van mijn belevenissen
inmiddels is het al donderdag en hebben we al heel wat verhalen gezien en gehoord, even in sneltreinvaart:
zondag een flinke wandeling gemaakt in de negevwoestijn, bijzonder maar ook gewoon lekker in de zon met een behoorlijke warmte
maandag ook een stuk gelopen
dinsdag via massada en de dode zee naar jeruzalem, een afspraak met een school (het is tenslotte een studiereis!!) en studenten van allerlei studeies, arabisch en joodds bij elkaar, wat wel weer het bijzondere was van dat college, 's avonds nog even snel naar de klaagmuur, erg indrukwekkend om te zien hoe er gebeden wordt bijna in trance
woensdagochtend weer naar hetzelfde college en een uitgebreide rondleiding gehad op de lagere school, uitleg over de visie van die school die in een goede joodse wijk stond, met dus kinderen van die ouders, niks gemixed dus wat wel de bedoeling van de school was
's middags naar yad vashem, het holocaust museum over de tweede wereld oorlog, erg indrukwekkend!
's avonds waren we uitgenodigd door de studenten voor het bonfire, een soort van heel veel paasvuren in een dennenbos, compleet met bbq van pittahbroodjes met van alles en marshmellows aan een stokje.
omdat het programma toch wel aardig vol zit, en we van hot naar her rennen ongeveer vandaag ons eigen programmaatje gemaakt, daardoor heel veel gezienv an de oude stad jeruzxalem, moslimwijk, joodse wijk en christelijke wijk met allemaal heel veel kleine straatjes, maar duidelijk verschillend.
heilige grafkerk uitgebreid bekeken en tuin van gethsemane...
jeruzalem maakt op ons allemaal veel indruk sommige dingen heel veel, sommige wat minder, maar iedereen vindt zijn eigen weg hierin
we slapen bv in een klooster op een soort van zaal met ieder zijn eigen kamertje aschter een gordijntje, de eerste induk leek even een beetje op de bijna laatste beelden van de ound of music zoals wij achter de non aanliepen voor onze kamers..
tot zover eerst, kijken of ik morgen nog een stukje kan schrijven, ik weet nu waar de computer staat
groetjes thea

• 07 Mei 2015 - 17:40

Mariline :

Hoi Thea, dat je nog tijd hebt tussendoor

• 07 Mei 2015 - 17:42

Jannie Kroondijk:

Hoi Thea.
    Weer een bijzondere reis,en leuk om het te lezen
    zo blijven we weer op de hoogte.
    Groetnis,Jannie

• 07 Mei 2015 - 22:16

Astrid:

Ik sluit me helemaal aan bij Jannie K. en vooral genieten!

• 08 Mei 2015 - 13:17

Jacqueline Vroom:

Spannend allemaal, fijne vakantie verder !
    Groetjes van ons allen.