it giet bijna oan!! - Reisverslag uit Heerenveen, Nederland van thea vroom - WaarBenJij.nu it giet bijna oan!! - Reisverslag uit Heerenveen, Nederland van thea vroom - WaarBenJij.nu

it giet bijna oan!!

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg thea

27 Augustus 2011 | Nederland, Heerenveen

thea gaat naar tibet!!
as vrijdagavond zit ik met mijn 15 reisgenoten in het vliegtuig naar chengdu - china, de stad van de pandaberen!
zaterdagmiddag komen we aan, proberen nog de pandaberen met een bezoek te vereren, maar moeten ook al om 19 uur in de trein op het hoogstgelegen spoor ter wereld zitten (gelukkig is er zuurstof aan boord!!)
we treinen dan naar lhasa in tibet, blijven daar drie dagen om te wennen aan de hoogte van zo'n 3600 meter, en gaan dan in jeeps 3 weken over de hoogvlakte van tibet (zo'n 5000 meter) trekken, we wandelen af en toe een stuk (op grote hoogte schijnt dat erg zwaar te zijn....)komen in veel kloosters, tempels, tibetaanse steden en dorpjes, bedevaartberg mount kailash in het westen (5700 meter!!), hoge bergdorpen, mount everest base camp, meren enz. ens.
we rijden 30 sept kathmandu in nepal binnen, waar we nog 2 dagen blijven.
de groep gaat dan grotendeels terug naar nederland, ik blijf nog 10 dagen in nepal en wil daar nog wat rondkijken in kathmandu, nagarkot, bakthapur en pokara, ook om herinneringen van 4 jaar geleden op te halen.
12 oktober vlieg ik dan weer terug, 13 oktober 's morgens héél vroeg sta ik weer op nederlandse bodem, zijn de 6 weken voorbij en ben ik weer een avontuurlijke belevenis rijker!!
zuid afrika vorig jaar vond ik spannend, dít vind ik nog veel spannender: nog 'vreemder' land, geweldig hoog, dus kans op hoogteziekte, koud, vooral 's nachts, vaak slapen in kloosters met minimale sanitaire voorzieningen, heeeeel vaak noodles eten en zoute yakboterthee drinken, 6 weken weg van mijn normale leventje met jullie allemaal....
vorig jaar vond ik het erg leuk wat op deze site te schrijven, veel leuker dan ik had gedacht zelfs, dit jaar probeer ik het weer, ik hoop dat er regelmatig tijd is een internetcafeetje te bezoeken, en dat dat cafeetje er ís!!

  • 27 Augustus 2011 - 15:00

    Corrie Van Den Heuve:

    hee thea,super joh heel veel plezier ik ga je volgen dikke kus corrie

  • 28 Augustus 2011 - 08:23

    Mariline:

    Lieve Thea,

    Héééééééél veel reisplezier, ik verheug me nu al op je reisverslagen van al je belevenissen!
    Wat een leuke jeugdfoto heb je trouwens gebruikt voor deze site :-)
    Groetjes, Toi, toi, toi

  • 31 Augustus 2011 - 20:56

    Harry En Ymie:

    Lieve Thea,

    We zitten er helemaal klaar voor! maarre.......pandaberen slapen 's middags......zitten w.s. niet op bezoek uit Holland te wachten........
    Wel, we lezen het wel......... ;) Nu maar duimen dat de monniken weten wat internet is!
    Een goede vlucht toegewenst en tot mails....................!

  • 01 September 2011 - 07:56

    Arnoud:

    Hoi Thea,
    Spannende, leuke, gezellige en vooral uitdagende reis toegwenst!
    Naast je thermokleding van de Perry zou ik ook maar een warme muts en Beerenburg meenemen!

    mvg Arnoud

  • 01 September 2011 - 12:54

    Lidy:

    Gevonden! Veel plezier gewenst op deze wel heel bijzondere reis!
    Lukas, Lidy, Maurits, Marieke Iris

  • 03 September 2011 - 16:15

    Jannie Kroondijk:

    Ik hoop dat je een goede reis hebt gehad.Inmiddels zul je wel geland zijn!
    Heel veel mooie belevenissen gewenst.
    Groetjes
    Foeke en Jannie

  • 05 September 2011 - 08:56

    Wia:

    Hoi Thea,

    Hoop dat je tot nu toe een goede reis hebt gehad en pandaberen gespot hebt. Ik heb natuurlijk weer alles verloren bij het Oenema toernooi. Ben niks zonder jou. Heel veel plezier tijdens je avontuurlijke reis. Doe het je niet na. Respect voor!
    Groetjes,
    Wia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

thea

Actief sinds 30 Okt. 2010
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 64178

Voorgaande reizen:

13 Mei 2017 - 10 Juni 2017

Roadtrip van Kaapstad naar Vic Falls

08 Oktober 2016 - 10 November 2016

Chao Vietnam

02 Juni 2015 - 09 Juli 2015

Selamat siang Indonesia

03 Mei 2015 - 12 Mei 2015

Plaatsen en hun verhalen in Israel

14 Oktober 2014 - 07 November 2014

Manao ahoana Madagascar

06 Oktober 2013 - 30 November 2013

Ayubowan Sri Lanka

03 November 2012 - 01 December 2012

boeddha's, markten en rijstvelden

02 September 2011 - 13 Oktober 2011

tibetaanse en nepalese avonturen

06 November 2010 - 10 December 2010

afrikaanse belevenissen

Landen bezocht: