onnozele toeristen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van thea vroom - WaarBenJij.nu onnozele toeristen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van thea vroom - WaarBenJij.nu

onnozele toeristen

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg thea

27 November 2012 | Thailand, Bangkok

hee allemaal,
daar was ik alweer
om de verhalen zo kort mogelijk te houden probeer ik om de dag een stukje te schrijven
gisteren hebben we onze sihgtseeing tour gehad: in een airconditioned busje voor ons viertjes langs de hoogtepunten van bankok, echter omdat wij al zoveel tempels en pagodes in myanmar gezien hadden wilden we er maar eentje waar je weer extra voor moest betalen....verder was het wel leuk om overal langs te rijden, maar de tourguide juffrouw vond het maar niks dat wij zo weinig wat's (=tempels) wilden zien...ze liet de chaurffeur maar rijden en vertelde af en toe iets als wij weer eens wat vroegen, ze had nog wel een toetje: we gingen als verrassing allerlei fabriekjes langs: de maatkledingfabriek (waar een van ons toch een pakje heeft laten aanmeten), de krokodillenleerfabriek, waar we niets gekocht hebben en de diamant en juwelenwinkel, waar we wel van alles hebbem laten showen maar niets gekocht hebben...1000 euro en meer gaat boven ons budget als backpackers!
we komen er wel achter dat er morgen een groot festival is vanwege de volle maan, bij de rivier schijnt het dan super mooi te zijn met versiering en lichtjes, alle boten zijn nu al opgetuigd met bloemenkransen, het vuurwerk heeft vanavond al proefgedraaid
verder hebben we ontelbare afbeeldingen gezien van koning bhumibhol, die op 5 decemer jarig is, het lijkt uitgebreid gevierd te worden, het aantal sinterklaas-afbeeldingen in nederland zijn er niks bij dit aantal van hem in al zijn leeftijdsfases, hij wordt 85!
vandaag wilden we naar de floating market: helaas die is alleen in het weekend, we konden wel een vaartochtje maken langs een paar bootjes, was toch wel erg leuk, ook al waren er maar een stuk of 5, vooral ook om de op palen gebouwede huisjes te zien vanuit de boot, ik heb hoop ik veel leuke foto's gemaakt
toen met twee tuctucs naar china town, met een shopstop was het veel goedkoper: je raadt het al, wij een shopstop bij dezelfde maatkledingzaak als gisteren, omdat we dat toch wat te gek vonden reden de tuctuc-chauffeurs ons naar een anderen diamantfabriek, we hoefden echt niks te kopen, maar toen we met bijna niks de deur uit kwamen werden ze toch steeds sacherijniger...china town was trouwens alleen maar heel erg vies van allerlei fabriekjes en rijstdepots (we zijn vast niet helemaal op het goeie plekje afgezet, sjoerd)
terug met de boot zou 1,20 moeten kosten, omdat we het te duur vonden zijn we eerst naar de tuctuc en de bus gaan kijken, en omdat dat weer niet lukte toch maar weer de boot, die nu tot onze verbazing voor halfgeld voor ons over de rivier voer!
vanavond hebben we weer onze dagelijkse portie pad thai en mango-sticky rice gehad, zo aan een straattentje!
bangkok is echt een heel grote stad, heel veel wat's (=tempels) en boeddha's die op alle mogelijke manieren aanbeden worden, zelfs in de woonbuurten, een soort hutong zoals in beiing, staat regelmatig een altaartje met allerlei offergaven
de stad is voor ons nog behoorlijk onoverzichtelijk , zeker ook omdat het eigenlijk te warm is om ver te lopen, ook al gaat het met corrie's voet eigenlijk best wel goed
tot zover eerst weer, morgen gaan we een dagje jungle en river kwai doen, net als echte toeristen voor flink geld met een busje incl lunch!
tot de volgende keer
groetjes thea

• 27 November 2012 - 18:18

Truus:

Klinkt nog steeds erg leuk, daar aan de (bijna) andere kant van de wereld. Veel plezier . Groeten Bob, Truus en Milou.

• 28 November 2012 - 09:27

Linda:

Ha Thea, wel zo leuk per boot over de rivier; en ook wat minder last van al die uitlaatgassen!
    Lekker ja, die mango rijst, een bekend familietrekje ,ik kwam Sjoerd laatst ook al tegen op Schiphol beladen met mango's! Geniet er maar van, nog even het Aziatische leven! liefs Linda

• 28 November 2012 - 21:35

Ineke V. L.:

Hoi Thea,

nog even genieten daar in de warmte voordat je weer naar Ned. vertrekt waar komend weekend mogelijk sneeuw valt......
    Een goede reis en tot ziens in it Heitelân,

groetjes Ineke