toeristisch rondje - Reisverslag uit Kalaw, Myanmar van thea vroom - WaarBenJij.nu toeristisch rondje - Reisverslag uit Kalaw, Myanmar van thea vroom - WaarBenJij.nu

toeristisch rondje

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg thea

14 November 2012 | Myanmar, Kalaw

hey allemaal,
daar was ik weer, bedankt voor al jullie reakties
even weer een update van onze reis, tot nu toe gaat alles goed, de groep wordt steeds vertrouwder en daardoor leuker, iedereen trekt met elkaar op,ook de twee echt alleengaanden horen er helemaal bij; de stellen nemen voor iedereen tijd voor een praatje, dat is wel eens anders..
inmiddels zitten we in kalaw, de mooiste maar ook de duurste stad van de omgeving: geld wisselen is hier niet handig, maar gisteravond hebben we gegeten voor 4 euro incl bier, dus zo heel duur is het ook niet, het blijft myanmar, nu nog erg authentiek en geweldig mooi.
eergisteren zijn we op het inle meer geweest met een longtailboot met flink pruttelende dieselmotor; allerlei uitjes stonden op het program, waar we dan met de boot heenvoeren: eerst een show van de vissers die op een speciale manier peddelen met hun voet, daarna markt, zijde en lotusweverrij, smid, cherokeesigarenfabrikeje,, dames met 19 ringen van totaal 6 kg om hun nek (beetje zielig, mag dus ook niet meer, maar ze stonden er toch maar), klooster en drijvende tuinen, kortom een heel lekker dagje! onderweg lunch in een italiaanms restaurant: pizza dus.
toen we in schemer terug gingen veel mensen vanuit hun huizen op palen aan het wassen en tandenpoetsen, het leek wel suriname
gisteren zijn we richting kalaw gereden, eerst naar een oud houten klooster met heel veel mini boeddha's als gift van dankbaarheid en gebed om geluk van over de hele wereld, overal ook weer jonge monniken diedoor hun ouders naar het klooster gestuurd worden voor een goeie schoolopleiding, ze zijn soms maar een jaar of 5 en zijn volledig als monnik gekleed, maar spelen ook leuk computerspelletjes
daarna twee uur in de trein richtin pindaya, leuk allerlei verkoopmensen te zien vooral op de stations, en in de trein blijven natuurlijk vooral de kinderen dankbare fotomomentejes
een kindje is nu nog met mijn bellenblaaspotje aan het spelen!
de grot met 9-10-duizend boeddha's in pindaya bezocht: heel veel dus tussen de stalachtieten en -mieten; allemaal weer uit dankbaarheid en gebed om geluk, 1 stalachtiet was de wens stalachtiet: corrie haar enkel is een stuk beter sindsdien!
na nog een parasolwerkplaats, waar iedereen een of twee kocht, kwamen we in kalaw aan
lekker gegeten en daarna nog naar een kroegje waar allerlei birmezen maar ook buitenlanders zaten: het enige dat nog tot 22 uur open is, na 21 uur gaat hier het liicht uit en de deuren dicht
vandaag de hele dag gewandeld in de bergen met de halve groep, heel mooie uitzichten en door kleine dorpjes gelopen: prima dus!
de birmezen zijn ontzettend aardig, spreken meestal weinig engels maar sommigen , oa onze gids vandaag heeft heel wat verteld over het land, de politiek, en gewoontes in goed verstaanbaar engels, dat is het leukste eigenlijk!
de temperatuur is hier aardig gezakt, nu zo'n 20 denk ik, morgen naar mandalay waar het weer een stuk warmer zal zijn, we zullen zien hoe de aardbeving huisgehouden heeft, men zegt dat het meevalt, maar er zijn wel 100 doden gevallen op een of andere brug....
spreek jullie weer over een paar dagen
groetjes aan iedereen daar
thea

• 14 November 2012 - 16:53

Truus:

Fijn te lezen dat je het nog steeds erg goed naar je zin hebt. Hier is november toch echt bezig zijn intrede te maken. Word kouder, en zeer weinig blaadjes nog aan de bomen. Blijf dus nog maar lekker weg en geniet van alles wat je meemaakt. Groetjes Truus

• 14 November 2012 - 19:20

Sjoerd:

Klinkt goed! Al begrijp ik dat de term 'travel light' na de parasolshop uit jullie woordenboek verdwenen is.. Overigens zijn er volgens de agencies slechts 16 dode Myanmarezen te betreuren, nog altijd niet fraai maar maakt 't de pijn toch wat minder in Mandalay. Misschien kunnen jullie nog wat bruggen slaan.. x

• 14 November 2012 - 19:28

Jan Rodenboog:

We hadden via de media gehoord van de aardbeving en ook even aan jou gedacht. Gelukkig ben je er niet betrokken en kunt nog volop genieten, zoals we uit je verslag kunnen opmaken. Met gepaste afgunst volgen we je verhalen. Geniet lekker van alle dingen die je ziet en meemaakt. WE wensen je alle goeds en kijken uit naar het volgende bericht.
    warme groet
    Nettie en Jan

• 14 November 2012 - 21:58

Lissy:

Hallo Thea,

Via Corrie hebben we hier ook de link gekregen om jullie te volgen. En jeetje wat hebben jullie al veel gezien/gedaan in zo.n korte periode. Alvast bedankt dat wij ook mee mogen genieten van jullie fantastische reis. Groetjes uit Ede en een dikke kus en knuffel voor Corrie !!