drie gezellige dagen - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van thea vroom - WaarBenJij.nu drie gezellige dagen - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van thea vroom - WaarBenJij.nu

drie gezellige dagen

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg thea

20 November 2012 | Myanmar, Pagan

mingalar baa
omdat de internetverbinding hier nog via de adsl gaat gaat het ongelooflijk langzaam!dus eerst maar weer een klein verslagje van onze reis
waarschijnlijk ga ik de rest thuis tzt wat "bijslijpen"
eergisteren zijn we met het cruiseschip de ayajewadi rivier (ofzoiets) overgestoken om het dorp aan de overkant te bezoeken, mingun, heel veel souvenirshops, maar ook de grootste onafgebouwde pagode van de wereld (hij zou 150 meter hoog worden, maar helaas het geld was op) en de grootste hanging bell van de wereld (zo'n 6 meter hoog en 5 meter breed), hebben we toch maar weer gezien en kunnen we afvinken op ons lijstje!
ook verheugden we ons al dagen op het verzorgingstehuis voor bejaarden, zeker corrie en ineke hadden allerlei spullen voor de oudjes meegenomen, leuk om wat met ze te praten, en ook met 1 superenthousiaste zuster in mooi pak die daar een beetje doktertje speelde, gelukig kreeg ze regelmatig kruidvat paracetamol en da diarrheeremmer van ned toeristen!
ze was ook superblij met mijn action potje kindernagellak in een superfelle kleur!! alle andere werkers wilden ook wel zo'n potje!
terug op de boot kregen we een soort van snacklunch, de cola en het bier moest betaald, de bananen en pinda's waren gratis: wat doen wij dus: we houden het bij bananen en pinda's!
's middags zijn we nog door de iets mindere buurten van mandalay gelopen om dat ook eens te zien, iedereen roept steeds hello of mingala ba naar ons, ze lijken het dus wel leuk te vinden, 4 van die hollandse meiden op een rijtje; allerlei kloosters hebben we ook nog bezocht, altijd aardig die monniken, alleen jammer dat ze zo'n rood bekkie krijgen van de 'pruimtabak' die hier door iedereen gekauwd wordt, het ziet er misselijkmakend uit: af en toe geven wij dus ook onze eerlijk gepikte tandenborstels uit het hotel aan ze....
gisteren hebben we een dagje toerist gespeeld: de grootste boeddha van de wereld gezien (157 meter!!!) met een 90 meter lange liggende er weer voor, een heleboel boeddha's op een rijtje; 100000 boeddha's in een grot uitgehouwen, en nog 500000 in allerlei maten in een tempel! (misschien dat de getallen wat door elkaar lopen, maar zoiets was het wel!) uiteindelijk zijn we in monywa uitgekomen, weer eens een mooi hotel met tuinen en terrasjes
vanmorgen zijn we verder gereden naar een dorp met allerlei wierrook-homemade-fabriekjes; we zijn meer met alle kinderen van het dorp bezig geweest als met de stokjes: we hadden alle 22 minstens 3 kinderen aan de hand; mijn nagellak deed het weer goed, helaas het laatste flesje, maar ook al onze ballonnen, vouwblaadjes, pennen en schriften vonden gretig aftrek (hoewel er ook weer pennen op de grond in het schooltje voor oud vuil op de grond lagen....) kadootjes zijn altijd leuk!
vanmiddag nog naar een slipperfabriekje geweest, en nu zitten we dan in bagan, het gebied met de meeste tempels en pagodes op het kleinste oppervlak ter wereld, alweer een guinness record dus!
het lijkt hier aardig toeristisch, hamburger, pizza en milkshake volop te krijgen....
morgen gaan we fietsen, kijken we of we het nederlands record tempel en pagodekijken kunnen verbreken
mijn lesje birma staat nog steeds op mijn mail, misschien morgen, hij wordt nl ook steeds groter, want elke dag krijgen we weer meer en nieuwe informatie van kho, onze birmese reisleider!
liefs thea

• 20 November 2012 - 14:23

Truus:

Bedankt voor je verslag. Groetjes Truus

• 20 November 2012 - 18:54

Mariline:

Een ding weet ik zeker... ik hoef je geen boeddha meer cadeau te geven, volgens mij ga je dan direct gillen.... groetjes

• 21 November 2012 - 15:57

Betty Van Den Brink:

Hallo lieve zus en leuke vriendinnen,
    Vanmorgen Fred gebeld. Hij vertelde dat we jullie via internet konden volgen. Wat een leuke verslagen. Een geweldige ervaring! Er komt weer het een en ander boven door onze rondreis van een paar jaar geleden door Thailand. We wensen jullie nog veel plezier en een heel goede terugreis.

Liefs
    Betty

• 21 November 2012 - 18:20

Ineke:

Hoi Thea,

Tjonge, wat een avonturen en indrukken en flink tempo van activiteiten, zo te lezen. Fijn dat je het naar je zin hebt en leuk dat je ook ziekenhuizen, weeshuizen e.d. bezoekt. Geniet er nog lekker van! 't Is hier af en toe al flink koud, beetje nachtvorst en de dagen worden steeds korter ... Nog iets gemerkt van Obama's bezoek aan Azië? Hartelijke groet, Ineke V.

• 22 November 2012 - 21:27

Jan Van Silfhout:

Hoi zusje Ineke, ik begrijp dat jullie je daar prima vermaken. Vandaag had ik Fred en Marco even op bezoek en moet zeggen dat Fred er "patent" uitzag. De rust van afgelopen weken doet hem zichtbaar goed :-).
    Geniet er van daar in Thailand, voor je het weet zit je weer in't Nederlandse klimaat.
    Groeten van Jan en Rolanda

• 22 November 2012 - 22:29

Mariëtte:

Hi Thea, wat maak jij veel mee. Rust je ook een beetje uit? Je verslagen zijn heel leuk om te
    lezen. De boottochtjes, het fietsen en wandelen, het lijkt me geweldig.
    Geniet van het warme weer. Hier is het al bijna winter en koud.
    Groetjes Mariëtte