Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van thea vroom - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van thea vroom - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg thea

15 Mei 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi allemaal,
Het eerste Afrikaanse reisverslagen vanuit het zuidelijkste puntje van Afrika.
Zaterdagmorgen in alle vroegte door Paul opgehaald, en in anderhalf uur naar Schiphol gereden. Ivm alle waarschuwingen voor drukte flink op tijd, maar alleen de controle duurde errug lang: behalve de controle van handbagage via een monitor werden 9 van de 10 rugzakken ook nog met handen en ogen gecontroleerd...ongetwijfeld erg goed, maar het duurde wel lang!
Uiteindelijk na een vlucht van ruim 11 uur in Kaapstad aangekomen en bijna meteen naar bed...de volgende dag, gisteren dus, was er een toeristisch dagje naar kaap de goede hoop gepland.
Was erg leuk, ook weer heel herkenbaar voor mij van 6,5 jaar geleden, maar de Kaap, Simons, Town, Boulders beach met pinguïns en de zeehondencruise vanuit Houtbaai zijn nog steeds leuk!
Ook weer andere Afrikaanse woorden geleerd: wat te denken van hijsbakkie, robot, branding-plankdrijven, sweefspoor en 4-wegenstop?
Vandaag de Tafelberg beklommen, samen met een reisgenootjes. Best wel zwaar, mede door de warmte en felle zon, maar ook de steile rotspaden, waar maar geen eind aan leek te komen..uiteindelijk door de platte kloof gelopen en toen waren we ineens op de hoogvlakte van de Tafelberg! Gelukt!
Vanavond met een groot deel van onze 13 koppige groep echte zuid-Afrikaanse bobotie gegeten, en de zuid-Afrikaanse wijn gekeurd en goed bevonden!
Morgen vertrekken we op tijd naar de Cederbergen, een ruig wandelgebied in het noorden van zuid afrika.
Tot gauw.
Groetjes Thea.

• 15 Mei 2017 - 22:36

Astrid:

Zo te lezen geniet je er volop van. Veel plezier Thea!

• 15 Mei 2017 - 22:41

Jannie Kroondijk:

Dag Thea.
    De eerste dag weer gehad Thea.
    Morgen ga je weer naar een ruig wandelgebied.
    Wij horen wel weer hoe dat is gegaan!!!!
    Groetjes vanuit Friesland xx

• 16 Mei 2017 - 20:24

Mariline:

Hoi Thea, fijn om je eerste berichtje te lezen. Laat de Kaapse wijnen je maar goed smaken :). Tot de volgende keer. Veel plezier