de natuur in - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van thea vroom - WaarBenJij.nu de natuur in - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van thea vroom - WaarBenJij.nu

de natuur in

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg thea

20 November 2013 | Sri Lanka, Kandy

Hallo allemaal,
Allereerst: foto's zullen jullie nog even op moeten wachten: als ik met al mijn apparatuur van fototoestel, snoertjes, vervolgsnoertjes enzo weer bij het wifi contact in de buurt kom, vertikt ie het gewoon, ik ben dus allang blij dat ik af en toe een verhaaltje kan plaatsen.
Als tweede ben ik volgens mij de kruiden en medicinale tuin vlak voor Kandy vergeten te vertellen, daarom nu nog even in een p.s. je.
We hadden een rondleiding door een jongen die al heel veel nederlandse woorden kende: voor elke ziekte en elk medicijn had ie wel een kruidje in zijn tuin staan, en dat zijn er nogal wat! Je zou er haast ziek van gaan worden! Als afsluiting had ie volledige rug- en schoudermassage voor iedereen in petto, eigenlijk hou ik daar niet van, maar uiteindelijk was het best lekker.
En nu dan de vervolgstory weer:
Maandag zijn we naar Nuwara Elya gereden, een heel eind door de bergen met al zijn haarspeldbochten, lekker voor de maag.
Het dorp is een mini backpackers/trekkingdorpje, wat kroegen, markt en supermarkt en veel north face winkeltjes.
Het enige negatieve was dat het elke middag daar regent: er komen zelfs speciaal arabieren op vakantie om van een verregende vakantie te genieten :-)
Gistermorgen zijn we om 5 uur uit het hotel gereden met de bus voor de zonsopgang ( waar we door de slechte weg te laat voor waren ) en voor de wandeling naar Worlds' end waar we voor 10 uur moesten zijn omdat het dan helemaal dicht trekt. We hebben het natuurlijk gemakkelijk gehaald, was een wandeling van zo'n 10 km, beetje hoogteverschil, en even een extraatje naar een mooie waterval, waar mijn rugzak aangaf te willen zwemmen, gelukkig kon ik hem nog net op tijd grijpen!
Toen we rond 2 uur weer in ons hotel kwamen, begon het inderdaad te regenen en het hield niet meer op tot 's avonds laat. Omdat ons hotel vrij ver van het dorp af lag, konden we eigenlijk niks: beetje lezen, lang douchen, zaterdagse krant lezen, beetje hangen. De groep is deze keer ook geen spelletjesgroep, dus mijn pestkaarten had ik niet mee hoeven nemen.
'S avonds zijn we nog wel wat boodschappen wezen doen in het dorp en natuurlijk gegeten, een blauw licht verspreidende tuktuk bracht ons voor iets meer dan een euro weer terug.
Vandaag was de treindag: van Nuwara Elya naar Ella: 3,5 uur in de trein voor 40 cent tussen de locals! Helaas stond dit blijkbaar in alle lonely planet en dominicus reisboekjes vermeld, zodat de enkele local tussen de toeristen zat ipv andersom. Maar de uitzichten waren geweldig, we zaten steeds op een hoogte van 2000 meter, met zicht op de dalen.
Ella is een stadje waar het volgens de boekjes bijna nooit regent, mar nu wel, en flink ook :-) :-)
Dik en Riny zijn vandaag 50 jaar getrouwd, dus volop gezelligheid en eten en drinken: koekjes, snoepjes, chocolaatjes, nootje en een geweldig srilankaans gekleurde taart!
Omdat we volgens het oorspronkelijke programma zouden we hier 2 nachten kamperen, gelukkig hadden ze dat programmadeel er al uit gehaald. We zitten nu in een prima all inclusive hotel, bier moest alleen wel speciaal gehaald worden....
Morgenochtend gaan we aan de wandel, hopen dat het dan toch weer droog is....het zal hier een geweldig uitzicht zijn, maar nu is de hele boel dichtgetrokken....je ziet alleen wat lichtjes beneden in het dal....
Harrie, harrie ( = oke, oke) het is weer meer dan lang genoeg en nog niet eens foto's.....
Tot de volgende keer, liefs
Thea

• 20 November 2013 - 14:42

Martijn:

Ik ken nog wel een adresje voor die Arabieren die van verregende vakanties houden: Amsterdam. Haha hopelijk wordt het snel wat beter weer daar (en hier). Zonde dat je je pestkwaliteiten niet ten toon kan spreiden, maar met de zelf gehaalde biertjes wordt het vast nog gezellig. Geniet er in ieder geval nog even van en hou je haaks!

• 20 November 2013 - 15:52

Mariline:

Geweldig... genieten van een verregende vakantie, zo zie je maar voor iedereen wat wils in deze wereld, je kunt het zo gek dus niet maken... ha,ha :) groetjes

• 20 November 2013 - 19:02

Nettie:

Hoi Thea,

Leuk verhaal weer.
    Hoop voor jullie dat het weer toch nog wat beter wordt.
    groetjes nettie en jan

• 20 November 2013 - 22:19

Jacqueline:

Hup aan de wandel........(klein grapje)
    Hoop voor je dat het droog blijft.
    Veel plezier !

• 23 November 2013 - 16:55

Jannie Kroondijk:

Hoi Thea.
    Ja na al deze avonturen.....
    kom je alweer bijna thuis
    en dat zal wel weer even wennen zijn!!!!
    Maar dit neem je allemaal weer mee in je rugzak Thea!
    Liefs van uit H. veen