Op de fiets - Reisverslag uit Polonnaruwa, Sri Lanka van thea vroom - WaarBenJij.nu Op de fiets - Reisverslag uit Polonnaruwa, Sri Lanka van thea vroom - WaarBenJij.nu

Op de fiets

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg thea

14 November 2013 | Sri Lanka, Polonnaruwa

Hallo Nederland.
Eindelijk weer een verhaaltje: denk je dat je een minimooie tablet mee hebt, blijkt ie hier niet altijd even goed te werken: dus maar weer in een superbenauwd warm internetcafeetje.
Even in volgorde van dagen:
Maandagavond hebben we uitgebreid gebbq-ed in ons hotel aan het strand.
Zoals wel vaker hier dreigt de regen te gaan vallen, maar valt het mee en andersom: je weet dus ook nooit wat je kunt verwachten
Dit keer hadden ze al bedacht de bbq maar binnen te doen, helaas zag de grote eetzaal na enkele minuten blauw van de rook, om het vuur aan te wakkeren hadden ze ook maar even een vetilator op full speed erboven gehouden, de vis die er inmiddels op lag wist niet wat hun overkwam, even later werd besloten het hele ding naar buiten de dragen, de garnalen (20 cm groot met een stokje om ze recht te houden) wisten niet of ze bruin moesten blijven of toch moesten verkleuren naar oranje.
Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en smaakte het prima, samen met een paar krabben uit het pannetje in de keuken. De laatste stukjes vlees en vis hebben wel een hoosbui over zich heen gekregen, maar toen hadden wij er ons al bijna doorheen geslagen.
Dinsdag zijn we uitgebreid met de ossekar geweest, een stukje door het bos (hopen dat ze niet op onze vlak achter de kont bungelende voeten zouden poepen) , met de boot weer een stukje verder, van drijfhyacinten een geweldig mutsje gekregen, stukje gelopen en uiteindelijk een prima lunch bij een mevrouw thuis, die ons ook nog liet zien hoe ze kookte. Dan blijkt dat niet alle eten hier zo heet is als bv in de kantine van Sarvodaya)
Na de lunch zijn we naar Pollanaruwa gereden, een van de koningssteden.
We zitten vlak bij alle archeologische opgravingen, ik vond het geweldig indrukwekkend, je zou er haast archeologie van gaan studeren.
Gisteren zijn we op de fiets er doorheen gereden, vooral in het museum (door ons nederlanders betaald en opgezet) kon je goed zien wat er opgegraven was en wat er echt uitkwam na een grote tandeborstelbeurt, wat ik zeg: indrukwekkend! 's Avonds lees ik dan in mijn boekje nog even na hoe en wat en wie het ook alwer was, maar uiteraard vergeet ik dat ook weer redelijk snel.
Helaas kan ik nu geen foto's bijplaatsen, anders konden jullie echt meegenieten ( vie google pollanaruwa sri lanka opzoeken werkt ook!)
Vandaag hebben we weer een stuk gefietst, we ziijn naar een dorpje gefietst en hebben daar thee gedronken bij een gezinnetje, en hebben gezien hoe ouderwets de kapper er nog werkt. Blijft altijd leuk om echt bij de mensen te zijn, hoewel deze ons natuurlijk wel verwachtten (samen met onze fooien)
Morgen vertrekken we weer om Sigirya en Dambulla te gaan zien (en te beklimmen), om 10 over 5 gaat de wekker....
Ik geloof dat het nu niet te lang geschreven is, hoor jullie reakties wel weer komen.
tot gauw, groetjes
Thea

• 14 November 2013 - 13:29

Lidy:

Ha, Thea, alweer een verslag, leuk. Is fietsen een beetje te doen daar? Welterusten alvast, en SriLanka bij zonsopgang is vast schitterend om te zien, geniet er maar van. Groetjes uit grijs en koud Heerenveen.

• 14 November 2013 - 17:39

Mariline:

weltrusten en wandel ze! liefs

• 14 November 2013 - 19:54

Shanika:

Hoi Thea, Heel erg leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt in Sri Lanka!! Liefs Shanika

• 15 November 2013 - 01:58

Frank:

Ha Thea!

Leuk zo'n sfeerimpressie mee te krijgen vanuit het regenachtige Sri Lanka.
    Klinkt goed allemaal!
    Erg benieuwd ook wat deze ouderwetse kapper met je doorgaans vrolijk wapperende haren gedaan ..
    Veel plezier nog en tot snel! Liefs Frank

• 15 November 2013 - 21:05

Nettie:

Hoi thea,
    Wat leuk alweer een bericht. Leuke dingen maak je allemaal mee!
    Lekker gefietst?!
    groetjes Nettie en ook van Jan