op reis - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van thea vroom - WaarBenJij.nu op reis - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van thea vroom - WaarBenJij.nu

op reis

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg thea

08 November 2013 | Sri Lanka, Anuradhapura

Hee allemaal,
Alelreerst weer bedankt voor jullie reacties, het lijkt wel een wedstrijdje wie het eerst een berichtje achterlaat, leuk dat jullie zo meeleven!
Gisteren is de groep aangekomen, en gaan we met zijn 11-en verder.
Omdat ze best wel moe waren wat rustig aan gedaan, maar toch een boottocht en een toeristisch rondje met de bus.
Vandaag zijn we dan echt op pad gegaan, een bus met ons en een bus met onze bagage, gids maria, sri lanka gids saradh en de aparte bagagechauffeur.
Via de vismarkt van chilaw ( alweer mijn net schoongepoetste schoen van de choo, de kaka, de rijst en de dettol vies van de vismarkt!) de zoutpannen die te nat waren door de regentijd, de kokosnotenjuffrouw naar anuradhapura, een van de koningssteden.
Omdat het nu droog was eerst maar door naar mihintale, een pelgrimsplaats , waar het boeddhisme hier begonnen is.
Iedereen goeie schoenen aan om de 1800 treden goed op te kunnen lopen, moet je op blote voeten omdat het heilige grond is: een flinke klauterpartij dus in de warmte, maar wel heel mooi.
Na de pagode weer over rots, zand en steentjes naar je schoenen en terug naar de bus.
Uiteindelijk in hotel Randiya aangekomen net buiten het heilige deel hier.
Morgen gaan we op de fiets ( de fietsen zouden vanavond al komen om lange groepgenoten te kunnen laten passen, maar dat moet nog gebeuren voor donker.....sri lanka time.....
Tot zover eerst maar weer, lekker kort.
Groetjes en tot gauw
Liefs thea.

• 08 November 2013 - 13:44

Arnoud:

Dag Thea ditmaal ben ik de eerste die een reactie plaatst.. Ga ik nu door voor de magnetron? Haha.
    Heel veel plezier tijdens de tweede fase van je reis en tot binnenkort!

mvg Arnoud

• 08 November 2013 - 14:02

Jannie Kroondijk:

Hoi Thea.
    Heel veel plezier met je nieuwe ontdekkingen!
    Liefs ,
    Jannie.

• 08 November 2013 - 14:19

Mariline:

Kort maar krachtig verslag. Veel plezier verder. Mariline

• 08 November 2013 - 15:17

Truus:

4e, ...ik dus net buiten de prijzen, zo jammer, haha. Veel plezier. leuk om je verslagjes te lezen. Groetjes Truus

• 08 November 2013 - 19:22

Nettie Broekema:

Hallo Thea,
    Ook wel leuk om weer nederlands te praten?!
    Hoe is de groep?
    Heel veel plezier met deze rondreis en hoop je gauw weer te horen.
    groetjes van Nettie en ook van Jan

• 09 November 2013 - 08:52

Lidy:

Eens niet de eerste met een reactie, meiden hadden de tablet nodig voor The Voice of Holland... ik ben idd vaak een vd eersten omdat ik al drieënhalve week ziek thuiszit en dat duurt nog wel een maandje. Dan pak je snel de tablet en zie je mailtjes snel voorbij komen :-)) Maar via jouw verslagjes reis ik gezellig mee, ik vind het echt heel leuk om ze te lezen. Kom na je reis de foto's maar eens laten zien, want je zult er al aardig wat hebben denk ik. Fijne tijd weer gewenst!

• 09 November 2013 - 12:10

Corrie:

ha die thea.
    ik zie je al helemaal voor me na al die treden gelopen te hebben ,daarna in de bus een stukje breien hihihi
    snap je het??
    groetjes vanuit ede

• 09 November 2013 - 17:21

Lies :

Wat is sri lnka mooi he!!! ik heb de treden ook gelopen. Niet teveel breien Thea want anders mis je de mooie dingen van Sri Lanka.
    lies

• 10 November 2013 - 18:32

Ineke:

Heerlijk hé, weer met blote voeten al die treden op lopen (ik voel weer helemaal met je mee)
    Hier hebben we ook veel regen hoor. groeten van Ineke en natuurlijk nog veel plezier.