laatste Sarvodaya - Suwasetha - Moratuwa - update - Reisverslag uit Moratuwa, Sri Lanka van thea vroom - WaarBenJij.nu laatste Sarvodaya - Suwasetha - Moratuwa - update - Reisverslag uit Moratuwa, Sri Lanka van thea vroom - WaarBenJij.nu

laatste Sarvodaya - Suwasetha - Moratuwa - update

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg thea

02 November 2013 | Sri Lanka, Moratuwa

Hee allemaal,
Omdat het internet weer off geswitched is even een laatste verhaaltje vanuit een ouderwets internetcafe, ook weer leuk om te zien dat dat nog bestaat.
Miijn laatste weekje is voorbij, ik ben nu eecht aan het aftellen, maandag is de laatste werkdag en ik ben aan het bedenken wat ik kan doen als afscheid. Waarschijnlijk wordt het iets van cake, en voor alle leidsters een klompjes-sleutelhanger van de xenos of een fries klompensleutelhangertje (echt een goed wordfeudwoord!) samen met een potje bellenblaas wat het ook heeeeel erg goed doet: ik weet niet wie de meeste lol ermee heeft, maar de teamleidster heeft al 1 heel potje helemaal leeg geblazen!
Vorige week is er een nieuwe medewerkster gekomen, iedereen blij, kan er net iets meer gedaan worden voor de kinderen; voor mij leuk om te zien dat er verschillende kinderen na het bad in het verkeerde bedje terechtkwamen....het leek op mijn eerste dagen, maar nu weet ik het precies, ook al zijn de namen nog moeilijk.Iik heb het wel voor elkaar gekregen dat ze in westerse letters op het bed geplakst staan, wel zo leuk als je met ze speelt om af en toe de naam te noemen.
Gisteren naar het immigrationoffice geweest om mijn visum te verlengen, anders zou ik volgende week het land uit moeten. Kostte ongeveer drie en half uur, eerst een formuliertje, wachten op je nummertje, uiteindelijk toch iets voorgetrokken worden, paspoort weer terug, betalen, en weer paspoort terug, en tussendoor heeeeeel veel wachten: mijn e reader heeft ook gisteren weer goeie diensten bewezen.
Op de terugweg even langs Mount Lavinia, een echt toeristisch strand aan de Indische Oceaan, hotels en strandtenten, even lekker met de voeten in het lauwe water. Allerlei mensen die weer een praatje willen maken en geld voor hun goeie doel: gehandicapte zeeschildpadden en een nieuwe vissersboot, het geld ging harder uit de portemonnee als alle vier weken daarvoor, maar het was ook wel gezellig.
de suset gemist omdat het toen alweer regende, het wordt langzamerhand traditie dat het 's avonds regent, varierend van een klein buitje tot en met hozende onweersbuien, een paraplu is hier een heel handig ding.
Het weekend nog even bezig met mijn rapport en een aantal aanbevelingen, want ook dat verwachten ze van mij, het lijkt wel of ik stage loop...
Al met al een hele lleuke tijd gehad, ben benieuwd hoe de allerlaatste dag verloopt, ik mag in elk geval dan voor die ene keer foto's maken, en dat ga ik doen!
Prettig weekend allemaal, tot volgende week.
Liefs Thea.

  • 02 November 2013 - 10:21

    Lidy:

    Hey Thea, wat gaat de tijd snel hè. Alweer bijna klaar met je werk daar. Zo te lezen was het van beide kanten leerzaam. Het zal wel weer wennen zijn als je terug bent, al hebben we hier één ding gemeen: de regen komt met bakken uit de lucht :-D Groetjes, en fijne laatste dagen nog!

  • 02 November 2013 - 12:34

    Jannie Kroondijk:

    Hoi Thea.
    Je verhaal weer gelezen en alweer een maand voorbij!
    Nu begint het echte reizen,geniet ervan Thea!!
    Tot de volgende keer.
    Groetjes van ons beiden.


  • 02 November 2013 - 14:15

    Bernard:

    Weer een mooie ervaring erbij. Ik ben (nog steeds) naar de foto's.
    Nog een fijne laatste dag gewenst en, zometeen, veel plezier met die hollanders.
    Zal wel even wennen zijn.
    Groetjes, Bernard

  • 02 November 2013 - 15:37

    Mariline:

    Jeetje Thea, wat gaat zo'n maand toch weer snel, hier... maar ook daar :)
    Nu je "echte"reis" ben benieuwd! Liefs Mariline

  • 02 November 2013 - 20:56

    Nettie Broekema:

    Halllo Thea,

    Bedankt voor je leuke verslagen; dat je nu alweer bijna een maand weg bent!
    Ook een goed weekend en een leuke laatste dag.
    En alvast een fijne rondreis.
    Liefs van Jan en Nettie

  • 02 November 2013 - 21:34

    Ineke V.L.:

    Hoi Thea,

    jammergenoeg heb ik een deel v.je reisverslag niet kunnen lezen, na het doorklikken kwam er niks. Vandaag gelukkig wel.
    ik wens je een fijne rondreis en veel plezier!
    sterkte bij het afscheid nemen en tot kiekes hier in 't Fean,

    groetjes Ineke

  • 03 November 2013 - 01:36

    Alke:

    Hoy Thea,
    Vanavond de tijd genomen om de interessante verslagen van jouw hand te lezen. Kwestie van wennen kind met natte luier op schoot, je hebt heel wat meer moed dan ik. Je moet er toch niet aan denken zo jong zwanger te zijn en dan ook nog verbannen. Wat hebben wij het toch goed in ons koude kikkerlandje. Geweldig dat je je inzet voor dit werk. Nog heel veel plezier tijdens je rondreis. Tot ziens in Nederland.

  • 03 November 2013 - 13:37

    Martijn:

    Ha Thea,
    Leuk om zo op de hoogte te blijven van jouw activiteiten! Gaaf hoor om je weer zo onder te dompelen in een andere cultuur. Heel veel plezier nog de komende weken en post snel weer een bericht!
    Vanuit een regenachtig Amsterdam,
    Martijn

  • 04 November 2013 - 19:13

    Jacqueline Vroom:

    Hey Thea,

    Leuk dat je me op mijn verjaardag belde !
    Jammer dat we het gesprek niet helemaal konden afmaken, vandaar ook nog even dit berichtje.
    Bij deze wens ik je nog veel plezier met het luxe hotel en de rondreis die je gaat maken.
    groetjes,
    Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

thea

Actief sinds 30 Okt. 2010
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 64020

Voorgaande reizen:

13 Mei 2017 - 10 Juni 2017

Roadtrip van Kaapstad naar Vic Falls

08 Oktober 2016 - 10 November 2016

Chao Vietnam

02 Juni 2015 - 09 Juli 2015

Selamat siang Indonesia

03 Mei 2015 - 12 Mei 2015

Plaatsen en hun verhalen in Israel

14 Oktober 2014 - 07 November 2014

Manao ahoana Madagascar

06 Oktober 2013 - 30 November 2013

Ayubowan Sri Lanka

03 November 2012 - 01 December 2012

boeddha's, markten en rijstvelden

02 September 2011 - 13 Oktober 2011

tibetaanse en nepalese avonturen

06 November 2010 - 10 December 2010

afrikaanse belevenissen

Landen bezocht: