's lands wijs, 's lands eer - Reisverslag uit Moratuwa, Sri Lanka van thea vroom - WaarBenJij.nu 's lands wijs, 's lands eer - Reisverslag uit Moratuwa, Sri Lanka van thea vroom - WaarBenJij.nu

's lands wijs, 's lands eer

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg thea

16 Oktober 2013 | Sri Lanka, Moratuwa

Hee allemaal,
Terwijl de monnik een onverstaanbare preek in de buur-tempel houdt, even weer een verslagje
Inmiddels ben ik wat singalees aan het leren, er is iemand hier die daar veel lol in heeft, helaas voor haar kan ik al die moeilijke woorden, die ook nog eens niets bekends hebben niet onthouden, ik heb al meer dan genoeg moeite met de moeilijke namen van de leidsters, heb dus nu maar besloten mijn commundo-lijstje uit het hoofd te leren, ook de peuter- en baby-leidsters hebben er wel lol in mij wat te leren: plas en poep weet ik nu al! En dat Zie en ruik ik de hele dag, het is ongelooflijk in wat voor kinderwasstraat die kinderen gewassen worden: de 1 is nog niet klaar of de volgende staat al weer druipend te wachten, en dat 3x daags! Alleen krijgen ze een stoffen luier om die niets tegenhoudt... geen plasticje zoals bij ons...ik heb dus regelmatig drijfnatte kinderen op schoot! Ik was me dus ook een keer of 5 per dag....is ook niet gek: het is hier best heel erg wrm, zo'n 30-35 graden met een hoge luchtvochtigheid, eigenlijk te warm om wat e doen: belukkig heb ik er ook niet zoveel tijd voor, ik stel me in op4 weken werken, het echte reisgevoel komt daarna wel weer...ik heb net de luxe hotels gezien waar we dan verblijven...ik ben eerst allang blij dat ik hier zomaar een tijdje mag rondkijken! Ik probeer al 3 dagen een praatje met de manager te maken, maar ook dat is sri lanka: tiekak hieming! Langzaam aan dus.
Na het badderen krijgen de peuters eten: rijst met groente uit 2 flinke borden voor 12 kinderen, er wordt een kroket-achtig iets van gekneed en met de duim een stukje in alle mondjes geschoven, ook een soort lopende band dus.
De volwassenen in de kantine eten trouwens ook allemaal met de schone rechterhand: ze kneden wat en schuiven het zo naar binnen.
Een ander iets is het toiletgebruik: ik snap niet hoe ze het doen, maar er hangt een douche-kop naast en daar sproeien ze volgens mij de billen mee af, prima, maar ik zit steeds op een natte toiletbril!!
Tot zover eerst maar weer
Groetjes thea
Ps Inmiddels ben ik niet meer bereikbaar op mijn gewone tel nummer, mochten jullie willen bellen, eind nov doet ie het weer als het goed is.

  • 17 Oktober 2013 - 17:57

    Jannie Kroondijk:

    Dag Thea.
    Het klinkt toch wel leuk met die pissen en poepende kleintjes!!
    Ik zie jouw gezicht al voor me,jammer dat je nog geen foto hebt daarvan!!!!
    Heel veel plezier en tot het volgende berichtje!
    Liefs,
    Jannie

  • 21 Oktober 2013 - 17:29

    Mariline:

    Hoi Thea,
    Ja, dat word hangen boven de wc pot dus. In Indonesië heb ik hetzelfde geprobeerd, ook ik weet niet hoe ze het doen :-) sterkte, liefs

  • 21 Oktober 2013 - 17:32

    Lidy:

    Hey Thea, nog even en je moet het Nederlands weer leren ;-) Ik ben vanaf mijn bedje met je mee op reis, lig met een gebroken rib in de woonkamer sinds donderdag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

thea

Actief sinds 30 Okt. 2010
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 63691

Voorgaande reizen:

13 Mei 2017 - 10 Juni 2017

Roadtrip van Kaapstad naar Vic Falls

08 Oktober 2016 - 10 November 2016

Chao Vietnam

02 Juni 2015 - 09 Juli 2015

Selamat siang Indonesia

03 Mei 2015 - 12 Mei 2015

Plaatsen en hun verhalen in Israel

14 Oktober 2014 - 07 November 2014

Manao ahoana Madagascar

06 Oktober 2013 - 30 November 2013

Ayubowan Sri Lanka

03 November 2012 - 01 December 2012

boeddha's, markten en rijstvelden

02 September 2011 - 13 Oktober 2011

tibetaanse en nepalese avonturen

06 November 2010 - 10 December 2010

afrikaanse belevenissen

Landen bezocht: