eerste update - Reisverslag uit Moratuwa, Sri Lanka van thea vroom - WaarBenJij.nu eerste update - Reisverslag uit Moratuwa, Sri Lanka van thea vroom - WaarBenJij.nu

eerste update

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg thea

09 Oktober 2013 | Sri Lanka, Moratuwa

Hee allemaal,
Even een eerste berichtje vanuit sri lanka
Na een lange reis (gezellig dagje dusseldorf met sjoerd en corina, 6uurtjes vliegen naar dubai, 2 uurtjes zoeken en wachten en bijna vlie gtuig gemist omdat er singapore bij de gate stond, maar gelukkig kwam ik er net op tijd achter dat ie eerst naar colombo zou gaan in 4 uren tijd, toe n in 1,5 uur naar het project met een taxichauffeur die halverwege pauze wilde omdat ie bijna in slaap viel, en uiteindelijk ook niet precies wist waar we moesten zijn..:-)
Uiteindelijk toch gelukt om hier te komen,en verwelkomd door bandula, de manager, die meteen uitlegde dat ik vanwege mijn leeftijd en beroep een special treatment kreeg, later bleek dat iedereen dat krijgt....'S avonds meteen kennis gemaakt met de andere vrijwilligers, allemaal jongeren die hier voor stages zijn, de volgende dag gingen ze al vroeg we, en komen zaterdag pas thuis van een gecombineerd studie-projekt/toeristisch uitje, erg rustig dus, goed voor mij om bij te komen van alle informatie en natuurlijk jetlag.
De eerste nacht vroeg begonnen onder de klamboe, ik werd wakker van een grote kever die mijn knie als rotonde gebruikte, voordat ie duizelig werd, maar buiten de deur gezet....de verdere beestenbende valt mee, uiteraard wel steekmuggen die ik met deet op afstand hou, en hele kleine minivliegjes (volgens mij geen bedwantsen..maar ze bijten misschien wel..)
Dinsdag een overdosis aan informatie gehad over de oorsprong en ontstaan van sarvodaya ( voor de geintereseerden: zoek op google) in een gesprekje van de manager en een powerpoint, daarna een rondleiding langs de kantoren, het meditatiecentrum, wat er ook bij hoort, en het kindertehuis; gistermiddag nog 'gewerkt' bij de kinderen en toen was het eerst wel weer genoeg
Gisteravond nog een keer naar het meditatiecentrum en de tempel, waar een speciale offerdienst was: misschien kom ik wel terug als een echte
boeddhist :-)
Vandaag dan voor het eerst naar de kinderen geweest: 3 baby's, 6 maand tot 1 jaar en 12 peuters tot 18 maanden, die de hele dag verzorgd moeten worden, de eerste dagen kijk ik maar even de kat uit de boom om te zien wat ik kan doen en wat zij van me verwachten, ik probeer eerst maar eens alle vreemde namen te onthouden en de gezichten die erbij horen, ze lijken nl allemaal op elkaar:-)
Tot zover eerst maar weer, anders wordt het veel te lang en onsamenhangend om te lezen, nu nog proberen te verzenden, ik moet nl met 't tablet precies voor een raampje gaan staan, anders pakt ie de wifi niet.....
Groetjes en tot gauw.
Liefs thea

  • 09 Oktober 2013 - 17:24

    Lidy:

    Fijn dat je eerste dagen zo positief lijken, veel plezier gewenst. Hoe lang blijf je daar?
    Groetjes van ons allemaal!

  • 09 Oktober 2013 - 18:16

    Jannie Kroondijk:

    Dag Thea
    De kop is eraf......nu op naar nog meer belevenissen!!!!
    We wachten in spanning af naar je volgend
    verhaal Thea!
    Liefs Jannie en Foeke

  • 09 Oktober 2013 - 18:19

    Truus, Bob En Milou:

    Hallo Thea, was niet meer gelukt je uit te zwaaien, maar misschien kunnen we je over een heeele lange tijd binnenhalen.

    Goed te horen dat je op plaats van bestemming bent aangekomen. We zijn benieuwd naar je avonturen, dus blijf ze sturen.

    Bob vraagt zich af of je de enige Nederlander daar bent.

    Groetjes Truus

  • 09 Oktober 2013 - 18:41

    Mariline:

    Hoi Thea,

    Fijn te vernemen dat je veilig gearriveerd bent. Jij als doorgewinterde reiziger bijna het vliegtuig missen... hoe zit dat nu , ahum :-)
    Ja, dat er weer rare beestjes zouden zitten, dat zat erin, gelukkig ben je niet bang aangelegd, dacht ik zo. En volgens mij zie je bedwantsen eigenlijk nooit, je word alleen gestoken op plekken, dat je denkt, hoe heeft een mug daar nu kunnen komen vannacht...
    Veel plezier, liefs Mariline

  • 10 Oktober 2013 - 19:02

    Hinke Brouwer.:

    Nou je bent goed aan gekomen.
    Dat is fijn om tehoren.
    Nou maak er een mooie tijd van .
    En ga je volgen groetje.

  • 11 Oktober 2013 - 04:21

    Albertine:

    Hé Thea!
    Ik heb je gevonden en gelezen! leuk!
    groetjes!

  • 12 Oktober 2013 - 19:14

    Vera Kuiken:

    Hoi Thea,

    Wat een wonder dat je bent aangekomen als je je verhaal zo leest, gelijk al een avontuur rijker. Kan me voorstellen dat je daar even van moet bij komen, zeker naast de indrukken die je nu opdoet. Heel veel succes en ook plezier aldaar, ik blijf je op afstand volgen!
    Groetjes uit Fryslân

  • 12 Oktober 2013 - 21:12

    Marieke Akkerman:

    Hoi collega!
    Ook ik heb jou gevonden!
    Erg leuk om te lezen! Dus ik zal jou verhalen in de gaten houden.
    Veel succes!

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

thea

Actief sinds 30 Okt. 2010
Verslag gelezen: 501
Totaal aantal bezoekers 63984

Voorgaande reizen:

13 Mei 2017 - 10 Juni 2017

Roadtrip van Kaapstad naar Vic Falls

08 Oktober 2016 - 10 November 2016

Chao Vietnam

02 Juni 2015 - 09 Juli 2015

Selamat siang Indonesia

03 Mei 2015 - 12 Mei 2015

Plaatsen en hun verhalen in Israel

14 Oktober 2014 - 07 November 2014

Manao ahoana Madagascar

06 Oktober 2013 - 30 November 2013

Ayubowan Sri Lanka

03 November 2012 - 01 December 2012

boeddha's, markten en rijstvelden

02 September 2011 - 13 Oktober 2011

tibetaanse en nepalese avonturen

06 November 2010 - 10 December 2010

afrikaanse belevenissen

Landen bezocht: