laatste stukje - Reisverslag uit Heerenveen, Nederland van thea vroom - WaarBenJij.nu laatste stukje - Reisverslag uit Heerenveen, Nederland van thea vroom - WaarBenJij.nu

laatste stukje

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg thea

29 November 2012 | Nederland, Heerenveen

sawadee kaaah,
eerst een rectificatie: bangkok is niet alleen warm, en vies, ook vaak nat (wij hebben tnt elke dag regen gehad) maar ook zeker heel bruisend, druk en gezellig, wij genieten elke avond van lekker eten, gezelligheid en veel muziek, maar dat zal zeker ook aan het buurtje liggen waar wij logeren: midden tussen de overjarige hippies en jongere backpackers!
nog 1 keertje een verhaaltje over onze laatste belevenissen
gisteren zouden we om 7 uur 's morgens opgehaald worden voor oa de jungletocht, om kwart voor 7 stonden ze ons al te roepen, zodat wij snel ons ontbijt van yoghurt met muesli achterover moesten slaan
als eerst reisstop gingen we naar de begraafplaats waar veel grafstenen van nederlanders liggen, die bij de aanleg van de birmaspoorlijn overleden zijn, best wel indrukwekkend evenals het museum en trein bij de river kwai (ideetje voor kerstkadootje: film bridge over river kwai??). met ons groepje gingen we anderhalf uur in een lokaal treintje wat meestal leeg was, helaas: nu zaten er ong 1000 padvinders in die op excursie gingen: nauwelijks plaats voor ons dus, maar gelukkig nog net in de coupe van de opslag van eten en drinken...
na de trein de lunch bij een drijvend restaurant, waarna we het raften zouden krijgen op een bamboevlot: we raceten in 10 minuten naar het vlot en konden in 15 minuten stroomafwaarts op een stoeltje op het vlot zitten...
toen snel in de auto naar de olifanten: een rondje van ong 20 minuten, waarbij gelukkig wel heel veel foto's gemaakt werden ook door de olifantenchauffeur, en een circusshow van twee olifanten...
daarna nog snel naar de watervallen, waarbij het begon te regenen, maar de watervallen waren toch al nat....
na drie uur teruggereden te hebben naar bangkok was ons dagje uit weer voorbij...ondanks alles toch wel een leuke dag
gisteravond het festival van de volle maan meegemaakt: veel versierde en verlichte boten op de rivier, veel drijvende bloemstukjes als offergave, veel vuurwerk en verlichte bruggen, veel chinese wensballonnen; ook weer bijzonder om mee temaken
vandaag was onze laatste dag: na uitgeslapen te hebben en een ontbijt zijn we in de expresboot een eind de rivier opgevaren, we weten nu eindelijk hoe het precies werkt met de watertaxi's....voor 60 cent mag je net zolang blijven zitten als je wilt
vanmiddag hebben corrie en ineke lekker rustig aan gedaan (en volgens mij heeeeel veel souvenirs nog gekocht) en ik ben met ineke nog georganiseerd gaan fietsen: met 5 nederlanders en twee gidsen door de woonbuurten van bangkok
helaas had ons uitjesbureautje niet goed gekeken en stuurde ons eerst met een taxi naar het verkeerde verzamelpunt, daar moesten we maar met de taxi naar het goeie: echter wij waren niet van plan de taxirit te betalen, na wat heen en weer gebel en gefoeter kregen we geld en werden we weer in een taxi gezet en bij de goede plek afgezet, waar onze excursiegenoten al op ons wachtten
we hebben een mooie tocht van drie uur gemaakt door allerlei ministraatjes van de stad, meestal niet breder dan een meter, af en toe had je het idee dat je dwars door de keuken en wwon- en slaapkamer van de bangkokkers reed! super leuk! ook de grootste staande boeddha gezien, deze was echter meer een meter of 7.....helaas kreeg ik halverwege een lekke band, geen nood, 1 van de gidsen ging op de lekke band verder en ik mocht zijn fiets. na nog dwars over het ziekenhuisterrein gereden te hebben (waar de bijna 85-jarige koning buhmibol een hele afdeling bezet houdt en dus een half ziekenhuisterrein met allerlei lijfwachten opzadeld), was ons uitje weer afgelopen
vanavond voor het laatst heerlijk gegeten en een cocktail gehad, morgen op tijd op , want ons vliegtuig vertrekt weer richting amsterdam, waar we rond half zeven aankomen
thuis zal ik nog proberen foto's up te loaden, en de verhaaltjes hier en daar wat bij te slijpen, zodat er weer een mooi herinneringsboek kan worden gedrukt
tot zover eerst weer dus
groetjes thea

• 29 November 2012 - 17:42

Nel:

Hoi Thea,
    Dank je wel voor je gezellige verhalen. Veel was herkenbaar, er heb ervan genoten.
    Welkom thuis. Een hartelijke groet vanuit Sint Maarten. We spreken elkaar vast gauw.
    Nel
    (ik ben ben benieuwd naar je foto's)

• 29 November 2012 - 19:02

Lidy:

Ha Thea, weer een mooi verslag! Geniet nog even van de warmte en alle mooie plekken daar!
    Tot gauw, en goede terugreis gewenst!

• 30 November 2012 - 09:34

Bernard:

Mooi dat je het fiets-tochtje toch nog hebt kunnen maken. Hoort er zeker bij.
    Goede reis terug.

• 30 November 2012 - 17:18

Mariline:

Goede terugreis, en we spreken elkaar hopelijk snel weer. Groetjes

• 02 December 2012 - 12:06

Jannie Kroondijk:

Hoi Thea.
    Je reis verslag nu pas gelezen
    en ze waren weer mooi om te lezen!
    Ik ben natuurlijk wel laat met reageren,maar ik heb er toch van genoten!!!!
    Groetjes

• 04 December 2012 - 10:32

Vera Kuiken:

Haai Thea,

Heb vandaag je site gevonden, maar lees ook dat je inmiddels alweer thuis bent....
    Zo te lezen wel een mooie reis gehad en weer veel beleefd! Ik hoor het binnenkort wel van je.
    Fijne dagen nog even thuis, groeten Vera