bangkok!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van thea vroom - WaarBenJij.nu bangkok!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van thea vroom - WaarBenJij.nu

bangkok!!

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg thea

25 November 2012 | Thailand, Bangkok

sawadee kaaaah!
na het warrige, slordige verhaaltje van de laatste keer , die ik in nederland nog helemaal bij moet werken en aan moet vullen, nu een wat chronologischer story
gisteren zijn we van bagan naar yangon gevlogen, een uurtje maar, maar door alle vliegveld regeltjes toch pas rond 12 uur in het hotle, omdat we het lokale circle treintje nog niet gedaan hadden, togen we naar het station, waar je speciaal als buitenlander voor 1 dollar drie uur in de trein mag rondrijden; een lange zit in een niet ge-airconditionede trein, maar de moeite waard door alle birmezen die in en uit stapten: veel kinderen, tieners, marktkooplui met van alles en nog wat; er werd steeds wat in en even hard wat uit de trein gegooid en van alles verkocht, zeker ook veel de rode pruimtabak, die je af en toe om de oren vloog als er gespuugd moest worden!
gisteravond het afscheids diner gehad ,et de inmiddels vertrouwde gerechten kip met cashewnoten, sweet and sour chicken, prawns en rijst
een hele speech voor de reisleidster, en een heuse afscheidsreceptie omdat wij veel vroeger als de anderen zouden vertrekken
om 8 uur vanmorgenv ertrokken en ja, we zijn in bangkok aangekomen!
na een vliegreis weer een overweldigende ervaring: we wisten dat we niet meteen moesten ingaan op excursies: dus boeken we meteen een city en temple ( we dachten dat we tempel en pagodemoe waren...) tour van 120 voor 24 dollar pp!! we zullen zien wat het wordt , morgen om 9 uur worden we gehaald door een ac vip busje voor ons viertjes,
daarna de taxi: we moesten doorlopen, maar namen bijna meteen de eerste de beste: een jongen/meisje of meisje/jongen was onze chauffeur, maar na enig vragen kwamen we in elk geval voor 700 baht in ons hotel aan
vanmiddag en vanavond even door het centrum hier gelopen: allemaal backpackers in de leeftijd van 20 tot 70: we horen er dus echt bij!
we eten vrolijk bij de kraampjes op straat de pad thai en mango met plakrijst wat prima smaakt ( hopen dat het vannacht nog steeds geen problemen geeft....) en maken een raatje met de stadsgek, gedragen ons dus als echte toeristen
we zullen de ideeen van bernard proberen op te volgen, eerst morgen de sightseeingtour!
tot later
groetjes thea

• 25 November 2012 - 17:11

Truus:

Het klinkt of word je een steeds ervarender/stoerdere wereldreizigster. Maar, weer erg leuk hoor, je verslag!. Geniet van Bangkok. Groetjes Truus

• 25 November 2012 - 17:18

Lidy:

Veel plezier nog!

• 25 November 2012 - 19:14

Lissy:

Hoi Thea,

Bedankt voor je leuke reisverslagen. Erg leuk om te lezen.
    Nog een leuke,gezellige week met z'n allen.

Groetjes voor iedereen, en een knuffel voor m'n vriendinnetje Corrie !!

• 26 November 2012 - 11:49

Martijn:

Ha Thea,

Leuk om te lezen! Geniet van je laatste dagen daar en tot snel!

• 26 November 2012 - 20:23

Jacqueline:

Hey Thea,
    Hoe was je sightseeingtour ?
    Veel plezier nog in Bangkok !!
    groetjes,
    Jacqueline