op naar de natuur - Reisverslag uit Nyaunggon, Myanmar van thea vroom - WaarBenJij.nu op naar de natuur - Reisverslag uit Nyaunggon, Myanmar van thea vroom - WaarBenJij.nu

op naar de natuur

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg thea

11 November 2012 | Myanmar, Nyaunggon

mandala bah (of zoiets)
gisteren hier bij het inle meer gekomen met het vlietuig van myanmar air, iedereen kreeg een groen stickertje wat betekende dat je in een bepaald vliegtuig mocht
er was al vertraging aangekondigd, af en toe riepen ze wat onverstaanbaars om, maar gelukkig was er dan ook een mannetje met een groot bord met hetzelfde stickertje: meekomen naar de gate betekende dit blijkbaar.
uiteindelijk gingen we de lucht in en in dat uurtje vliegen kregen de stewardessen het ook nog voor elkaar ons een lunch aan te bieden en zo'n vijf rondjes drinken, super dus!
op het vliegveld heho kwamen onze koffers met een prehistorisch karretje naar de aankomsthal, waarna we ze als zuinige hollanders zelf weer naar de bus brachten, een mannetje kostte wel 50 hele centen!
op naar hotel paradise in nyaung schwe, het zwembad ontbreekt, maar voor de rest prima hotel, vorig jaar in tibet heb ik veeeeeel mindere gehad.
's middags zijn we nog even naar het stadje geweest, een echt toeristisch backpackersstadje en daar meteen de eerste souvenirs gekocht na enige afdinging, ik heb nu de rest van de vakantie het probleem hoe een grote rijsthoed goed naar heerenveen te krijgen....
vanmorgen zijn we weer een wandeling gaan maken, weer 12 km deze keer, maar een stuk makkelijker, het is echter zo'n 35 graden in de schaduw hier, dus zo gemakkelijk ook weer niet, maar wel heel mooi door een dorp, langs schooltje en weeshuis, veel plantages van bananaen, suikerriet, avocado's en papaya's
corrie en lies hebben ondertussen het dorp onveilig gemaakt op de markt en in een fietstaxi, ook heel erg leuk
vanmiddag zouden we nog op de paard en wagen, maar de menner was niet te vinden, (of zag ons en had geen zin) dus dat ging mooi niet door, maar een myanmar biertje op het terras was ook niet gek.
sinds gisteren spelen we 's avonds (net zoals in tibet vorig jaar) een paar spelletjes pesten, na 9 uur is hier nl niets meer te beleven, dus je moet toch wat als je niet zo vroeg wilt gaan slapen.
we verheugen ons op het boottochtje morgen!

oh ja: mochten jullie iets gelezen hebben over een aardbeving in birma: hij had een kracht van 6.8, was in mandalay , waar wij over 3 dagen heengaan, en was hier goed te voelen: wij zaten in het hotel-restaurant te ontbijten op de eerste verdieping en dachten dat iemand flink tegen de palen waarop het zaaltje stond zat te drukken....anderen dachten dat ze nu ineens gezondheidsklachten van duizeligheid enz kregen. we dachten de planken al naar beneden te zien vallen!!
uiteindelijk viel het mee, en was er 'niets' aan de hand, over een paar dagen in mandalay zulen we zien hoe ons hotel en alle pagodes erbij staan....maar met ons niets gebeurd dus!
tot zover eerst weer, tot een andere keer
groetjes thea

• 11 November 2012 - 16:05

Mariline:

Nee, ik had het nog neit vernomen dat daar een aardbeving was geweest, niet krachtig genoeg dus om het journaal hier te halen. Altijd raar een beving, ook al zit je in het staartje. Ik hoop dat jullie hotel er nog stevig zal staan. Ssucces. Groetjes, Mariline

• 11 November 2012 - 16:08

Nel:

Hoi Thea,
    Vanmorgen hoorde ik het bericht over de aardebeving en moest toen onmiddelijk aan jou denken. Gelukkig is het meegevallen en niet bij jullie in de buurt.
    Ik heb je verhalen weer gelezen en merk wel dat je geniet van de bijzonderheden van het land. Veel plezier met elkaar. Groetjes Nel

• 11 November 2012 - 16:19

Hester:

Ha mam! Gelukkig maar dat jullie geen last hebben gehad van de aardbeving. Ik had 'm ook nog niet.. Veel plezier morgen met de boottocht en geniet vooral van alle pilsjes op het terras! :) Liefs, Arnoud & Hester

• 11 November 2012 - 16:47

Truus:

Klinkt als een mooie reis ( op de aardbeving na). Zal best even spannend zijn geweest. Hoop dat je er geen naweeen van zult ondervinden. Geniet van je reis! Leuk dat we weer even mogen meegenieten. Groetjes Bob, Truus, Milou en poot van Mo en Lot

• 11 November 2012 - 17:39

Harry En Ymie:

Hoihoi Thea,

We zijn weer helemaal bijgelezen! We hebben opgezocht waar je nu bent (jeetje) en wachten op het volgende verhaal! Gelukkig klink je gezond en wel.
    Het is toch erg warm daar, wij dachten nog dat het nu een beetje koeler zou zijn, maar nee dus!
    Ppfft niet echt lekker wandelweer ..................maar ja, je bent wel wat gewend ;)

Jammer dat je BZV moet missen vanavond, maar je kunt nu eenmaal niet alles hebben...........

goede reis verder en tot de volgende keer.

liefs vanaf het kattebos

• 11 November 2012 - 21:55

Bernard:

Zo te lezen heb je het prima naar je zin. Klinkt goed. Veel plezier verder en niet te veel nabevingen.

• 11 November 2012 - 22:20

Jacqueline:

Hey Thea,

Al heel wat beleeft zo te lezen.
    Lijkt me onwerkelijk om een aardbeving mee te maken. Hoop dat jullie er verder geen last meer van krijgen
    en dat het hotel in Mandalay er nog staat......
    Bij ons alles goed de verjaardagen weer achter de rug en op naar de kerst zal ik maar zeggen ! (ha,ha)
    Geniet van al je verdere avonturen en groetjes van ons allen.

Jacqueline

• 12 November 2012 - 09:29

Lidy:

Leuk om weer te lezen! Veel plezier nog!

• 13 November 2012 - 11:02

Judith:

Hallo,

In tegenstelling tot bovenstaande berichten, waren wij zodagochtend al vroeg op de hoogt van de aardbeving! Best ff spannend moet ik zeggen......
    Gelukkig waren de woorden van onze man des huizes een hele gerustelling.

"" Rustig maar mama, met oma is alles wel goed". Haha.
    Fijn dat alles goed is met jullie! Leuk de verhalen te lezen en jaloers op de warmte bij jullie!
    Hier is het grijs en regenachtig dus genieten dames!!

Have fun en vooral uutkieken.

Liefs uit Hoogeveen.