laatste dagen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van thea vroom - WaarBenJij.nu laatste dagen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van thea vroom - WaarBenJij.nu

laatste dagen

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg thea

11 Oktober 2011 | Nepal, Kathmandu

namaste,
nog vanuit nepal een laatste verhaaltje:
gisteren met de bus vanuit pokhara weer hier in kathmandu gekomen. het was af en toe enger dan het paraglaiden, maar dan wel 8 uur lang!!
het begon ermee dat ik flink op tijd door mijn taxichauffeur naar het busstation gebracht werd, na de kaartcontrole had ik volgens de chauffeur alle tijd rustig te ontbijten en thee te drinken. helaas, halverwege mijn kopje thee werd ie zenuwachtig en moest iedereen toch maar instappen, de westerlingen op de eerste banken, de nepalezen achterin. om precies half acht stoof de chauffeur weg, alsof ie het eerst in kathmandu wilde zijn, ws voordat het spitsuur zou beginnen (volgens mij is het de hele dag spitsuur hier!), hij slalomde om de nog achtergebleven suzuki-taxietjes en reed al toeterend de toen nog goed geasfalteerde weg op, alle andere 30 bussen probeerden hetzelfde, zodat we toen al file hadden! tussendoor reed er ook nog een verdwaalde suzuki-bus en heeeeel veel motoren. onze chauffeur heeft de hele weg van 250 km geprobeerd van alles in te halen, steeds luid toeterend, liefst vlak voor de bocht, we zijn zelf bijna niet ingehaald, zo'n snelheid hadden we. helaas was er af en toe slecht wegdek (lees: gaten van 1 meter doorsnee en 50 cm diepte; niet echt supergoed voor mijn maag, die af en toe op keelhoogte zat), waardoor de in grote aantallen meegebrachte pringles-onion, nibbits en wokkels door de bus vlogen. af en toe stopte de bus om mensen uit te laten en nog meer mensen binnen te laten, kon er allemaal nog wel bij, kippen, geiten op het dak (ik weet nu dat geiten een goed evenwichtsgeoel hebben!) en weer verder inhalen. 2x is er voor eten gestopt: ook dan weer zo snel mogelijk weg om het spitsuur te halen. onderweg hebben we maar 1 ongelukje gezien, zelfs alle spiegels zaten nog aan onze bus en aan alle andere!!! kom je eindelijk in kathmandu aan, moet de chauffeur nog weer slalommen, dit keer om een paar koeien die midden op de weg liggen en een vechtende roedel honden!!! ik was toch wel blij dat ik weer 'thuis' was, en door de suzuki-taxichauffeurs opgewacht werd, die mij allemaal wel naar mijn hotel wilden brengen.
vandaag lekker door de oude stad geslenterd, heel veel tempels, stupa's, altaartjes en ongeveer 88 kopieen van de bodnath-stupa gezien, steeds weer op verrassende pleintjes, ook weer heel leuk dus!
nog met een ned meisje naar het kumarimeisje (de levende godin van 9 jaar) wezen kijken op durbar square, ze zou om 16 uur te zien zijn; helaas, bij nader inzien verscheen ze toch maar niet voor het raampje.
souvenirs zijn inmiddels gekocht, vliegticket bij de hand, morgen is het vliegdag en einde van de bijna 6 weekse reis!
toch wel weer prettig om naar huis te gaan, zien hoe het daar weer is, wennen aan de herfst, (hier is het steeds zonnig en 30 graden!) weer lekker hollands eten als boerenkool en boontjes met slavink, en pas volgende week woensdag weer aan het werk! kan ik mooi mijn foto's uploaden!
groetjes en tot gauw in heerenveen!

• 11 Oktober 2011 - 14:03

Lidy:

Wat gaan die zes weken toch snel!
    Wat het weer in NL betreft kun je er beter nog een weekje aan vast knopen...

• 12 Oktober 2011 - 07:34

Bernard:

Fijn dat je dit alles ook nog mee hebt mogen maken.
    We hopen je vrijdagmorgen uitgeslapen en wel op Schiphol te zien.
    Leg je regenkleding maar vast bovenin.
    Goede reis.

• 12 Oktober 2011 - 18:15

Mariline:

Niets regenjas vrijdag, het word mooi weer de komende paar dagen, wel fris.
    Ik heb groot respect voor de manier waarop je gereisd hebt in deze primitieve omstandigheden, en ik heb genoten van al je reisverslagen! Liefs en groetjes

• 12 Oktober 2011 - 20:29

Linda:

dat zou toch jammer zijn als we je vrijdag op zouden willen halen.........gelukkig komen we er net op tijd achter dat we toch echt donderdag verwacht worden!!
    tot morgen dus al, leuk je weer te zien!