lhasa - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van thea vroom - WaarBenJij.nu lhasa - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van thea vroom - WaarBenJij.nu

lhasa

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg thea

06 September 2011 | Nederland, Amsterdam

hallo allemaal, welkom in tibet!!!
de eerste dag zit erop, we zijn ingewijd in de tibetaanse cultuur!
na een lange vliegreis van zo'n 9 uur, die we vnl slapend hebben doorgebracht, zijn we in chengdu-china aangekomen. natuurlijk een klein beetje te laat, waardoor we nog weinig tijd hadden voor de panda's. echter als je in chengdu bent MOET je naar de pandaberen! gelukkig zitten ze in de dierentuin en kun je overal langs lopen, nog gelukkiger waren we met onze gids die ons snel sneller snelst langs panda's van allerlei leeftijden loodste: de oude die van de hitte op zijn buik op een bankje hing, de iets jongere die dankzij de airco toch lekker op een bamboestokje kon kauwen en de piepjonge die in een heuse mensencouveuse lagen: het leken wel kale roze knuffelberen, gelukkig bewoog er af en toe een pootje waardoor je het leven nog even kon zien.
na de beren snel eten, maar wel heeel lekker, en in de bus naar de trein: eerst met je toch wel zware rugzak door de wachtkamer (waar we steeds aangehouden werden door chinezen die ons zo bijzonder vonden) door naar de trein: ons onderkomen voor de komende 48 uur.
we zaten midden tussen spugende, rochelende , plassende chinezen, gelukkig in een rustige coupe, naast het toilet en de alsmaar overlopende wastafeltjes: nat was het wel! ons chinese reisgenootje sprak 3 woorden engels waardoor we begrepen dat ze 19 jaar oud piano ging studeren in lhasa, maar waarom in lhasa en niet in chengdu....????
we amuseerden ons wat met kijken naar chinezen en natuurlijk het uitzicht: vooral de 2e dag geweldig!!! veel bergen, sneeuw, gletschers, kleine nederzettingen, tenten, af en toe een stadje. ondertussen zijn we over de 5000 meter geweest.
nu zijn we dan in lhasa, hebben vanmorgen een stadswandelingetje gemaakt en de kora, een gebedsronde gemaakt en natuurlijk onze ogen uitgekeken!! veel chinezen had ik al eens gezien, veel tibetanen hebben we vanmorgen bewonderd!!!
het internet is hier niet super, er zijn 4 computers, waarvan er maar eentje werkt, dus ik zal de andere reisgenoten ook nog een kansje geven!
tot gauw! groetjes thea

• 06 September 2011 - 08:32

Truus:

Klinkt goed. FIjn dat je geen last hebt van hoogteziekte. Geniet van je reis. Erg leuk om op de hoogte te worden gehouden. Ik kijk uit naar je volgende verslag. Groetjes Truus

• 06 September 2011 - 10:11

Lidy:

Hey Thea, leuk om je verslag te lezen, ik zie de rochelende Chinezen helemaal voor me, heerlijk lijkt me dat voor 48 uur! Veel reisplezier nog, ik kijk al uit naar je volgende verslag!
    Groetjes van ons allen!

• 06 September 2011 - 14:47

Jannie :

Mooi vehaal en dan die rochelende chinezen,pas maar op dat je niet mee gaat rochelen!!!
    Blijf genieten en tot de volgende keer!
    Liefs Jannie

• 06 September 2011 - 15:53

Ineke:

hoi thea, rochelende chinezen? toch nog een beetje longafdeling...
    geen last van die muis in het vliegtuig gehad?
    mooi dat we via jou mee op reis gaan.
    veel plezier

• 06 September 2011 - 19:09

Ineke V. L.:

Hoi Thea,

fijn dat je goed bent aangekomen!
    Nu maar heerlijk genieten van alle indrukken, bestaat de groep uit leuke personen?
    veel plezier vanuit een herfstachtig Heerenveen!
    Groetjes van Ineke

• 06 September 2011 - 19:21

Linda:

hee Thea,
    Leuk zo je eerste indrukken te lezen; gelukkig was je al aardig voorbereid op de ietwat minder smakelijke gewoontes aldaar....... alles went zullen we maar zeggen! We horen het nog wel,
    liefs linda

• 06 September 2011 - 20:41

Hester:

Hoi mam!
    Klinkt als een leuk begin van een avontuurlijke reis! Mooi hoor, die bergen en gletsjers.. Ga je ook nog foto's posten? Fijn ook om weer even wat te horen en ook dat je nog geen hoogteziekte hebt! Gelukkig maar! :-) hoop dat de anderen van de groep er snel weer bovenop komen! veel plezier, geniet ervan!
    Liefs van ons

• 07 September 2011 - 18:13

Marijke:

Ik probeer me voor te stellen hoe je in zo'n trein zit en wat je dan dus allemaal om je heen ziet gebeuren met de bijbehorende geluiden.
    En dan toch een rustige coupé? Grappig, ha, ha, kun je nagaan!
    Heel veel plezier nog,
    groetjes Marijke

• 07 September 2011 - 18:53

Nettie:

Hoi Thea,
    Erg leuk om je verslag te lezen.
    zou je nog bellen voordat je wegging;
    nogmaals fijne vakantie en doe voorzichtig. Wat een bijzondere ervaring in zo'n trein zeg!
    groetjes ook van jan en nettie