weer verder - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van thea vroom - WaarBenJij.nu weer verder - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van thea vroom - WaarBenJij.nu

weer verder

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg thea

04 December 2010 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

hee allemaal, omdat linda (mijn schoonzus uit amstelveen) er nu ook is, wat minder vaak een verhaaltje. echter veel meer fot's voorlopig nog in een mobiele camera maar linda zet echt alles op de foto: ze heeft er nu net zoveel als ik verzameld heb in 4 weken!!! ong 88 pinguins, 121 plantjes, koikarpers ook zo'n 200, en ik sta er zelf inmiddels ook zeker 2 keer op, hoop alleen dat ze uit de mob telefoon te halen zijn!!!
we zijn inmiddels op robben eiland geweest vanuit het waterfront: erg indrukwekkend en emotioneelverhaal van een ex-gevangene en een rondrit over het eiland, jammer dat ze alle cellen zo keurig likje verf gegeven hebben..
de volgende dag met maruschka en dochter rinske van 4 in de hoponhopoff bus voor alle toeristische attrakties in 2 1/5 uur: we hebben alles gezien maar wilde in de kabelbaan van de tafelberg die helaas door een windje niet meer kabelde, wandelingetje dus en verde hoponnen!
's avond gegeten bij mama africa onder het genot van een mooi, gezellig maar lawaaiig marimba-bandje, eindelijk mijn eerste niet-knorr bobotie gehad, veeeeeel lekkerder dan van meneer knorr!
gisteren kaap de goeie hoop bekeken met een duitse reisleider, hij was dolblij dat we duits verstonden! scheelde hem weer het volledige verhaal 2x te moeten vertellen, daar er 7 duitsers reeds in de bus zatern die geen engels konden . lang leve onze nederlandse scholen waar je alle talen leert!! omschakelen van het vele engels naar het vele duits is trouwens best moeilijk, maar verstaan ging prima. kaap de goede hoop is het zuidelijkste puntje van afrika, en wij waren daar, foto's worden nog bijgeleverd als bewijs.
vandaag zijn we dan vertrokken naar stellenbosch, eeen veilige stad volgens mijn rough guide, maar waarom mogen we dan niet 's avond allen uit eten en waarom zijn er dan zoveel hekken om alle huizen?????
als echte hollanders hebben we fietsen gehuurd en gaan vanaf morgen alle kaapse wijnen proeven, er zijn er een heleboel!!!
tot zover eerst, goetjes ook van linda, thea
ps ymie hoe was jullie vakantie, toetanchamon gezien??althans zijn mummie??
ps ineke v st ik heb 'jouw' broek al de hele vakantie aan: wist jij dat er ook nog een binnnen binnenzakje inzat: hier in het onveilige zuidafrika loop ik de hele dag emt mijn pinpas en reservegeld binnen in mijn broek (niet verder vertellen he!)
ps internet is hier hartstikke duur, je ziet ws neits van me tot dinsdag...
doei!!!!!!!!

• 04 December 2010 - 23:10

Martijn:

Wat een jaloersmakende verhalen allemaal weer! Hou je m'n moeder morgen wel goed in de gaten met al die wijn?
    Ben ook erg benieuwd naar de foto's, al zijn er zo te horen maar 2 echt interessant;)
    Hou je haaks in ieder geval en geniet je van je laatste weekje!
    Liefs, Martijn

• 05 December 2010 - 06:54

Nathalie Nobel:

Hoi Thea,

Hier even een reactie van je reisgenoot die alweer uitgebreid terug is in het koude Nederland. Erg leuk om al jouw beschreven belevenissen te lezen en ik heb de reis weer volledig herbeleefd. Ik heb genoten van de reis en de contacten met jou. Geniet nog van je laatste dagen in Kaapstad en wie weet tot ziens. Groet Nathalie