big 5 6 7 8 ....... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van thea vroom - WaarBenJij.nu big 5 6 7 8 ....... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van thea vroom - WaarBenJij.nu

big 5 6 7 8 .......

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg thea

26 November 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

hee allemaal,
inmiddels zijn we in het kruger park aangejomen, slapen hier totaal twee nachten en dan is de groepsvakantie afgelopen...zal straks best even wennen zijn, iedereen begint nu watte denken aan inpakken, vliegtuigplaatsen, koude weer in nederland enz en ik mag nog twee weken!!!
maar gisteren en vandaag zitten we nog in het krugerpark! op zoek naar de big five ik zal jullie vertellen we hebben ze allemaal gezien de leeuw, neushoorn, luipaard, ja die ook, olifant en buffel, allemaal vrij dichtbij alleen de leeuw vond dat ie ver weg onder een boom in de schadus moest gaan liggen. gelukkig staan er dan al wat jeepjes stil n iedereen is bereid te vertellen waar ie zijn verrekijkercamera op richt.
het kostte wel totaal 11 uur autorijden, gedeeltelijk slapen, maar de plotselinge autoremactie maakt je weer wakker, gelukkig! ik durf niet meer bij jullie aan te komen met het verhaal dat ik in slaap ben gevallen.
maar...ben je blij dat je de big 5 gezien hebt, blijkt er ook nog een big 6 en een big 7 te zijn, wekuswaar vogels maar toch...die zullen we vanavond in een soort vogelkijkhut bekijken! mijn verrekijker van de lidl doet goeie diensten, mijn fototoestel is wel bijna terminaal, ik hoop dat ie het nog redt tot 10 december
zover eerst maar weer, tot gauw vanuit cape town!!!
gr thea

• 26 November 2010 - 14:17

Hester:

Haha, blij te horen dat je lidl verrekijker en terminale toestel nog goede diensten doen! Luie beesten he, die leeuwen, bij ons was het net zo.. Vooral de mannetjes.. ;)

• 26 November 2010 - 15:59

Ineke Van Staaveren:

hi Thea,

je bent al aardig een doorgewinterde reiziger geworden. En Zuid Afrika onder de knie te krijgen. Je gaat van noord naar zuid, van zwart naar wit. De sfeer zal ook anders zijn in Kaapstad. Gelukkig doe je het in de goede volgorde, denk ik. Veel plezier in deze fraaie stad. De tafelberg met de kabelbaan, Waterfront, Robbeneiland en Stellenbosch, heerlijk je hebt het allemaal nog tegoed. Geniet ervan. liefs, Ineke

• 26 November 2010 - 19:37

Anna :

Hoi thea,

Jeetje, wat een belevenissen! Je bent natuurlijk al heel wat gewend, maar toch... Ik lees veel plezier, verbazing, je lijkt gemakkelijk van de ene belevenis in de andere te stappen. Geweldig, geniet er maar van. Liefs, Anna

• 27 November 2010 - 14:36

Jannie:

Wel bijzonder denk ik om al dat wild van dicht bij te zien!!!
    Geniet nog twee weken van al dat moois!
    Liefs Foeke en Jannie

• 27 November 2010 - 18:25

Bernard:

Nou proficiat dat het gelukt is met die big 5. Nog veel plezier in Kaapstad. Als alles gaat goed arriveert Linda dinsdagavond.

• 27 November 2010 - 18:38

Ietie:

Hoi Thea,

Wat een mooie verhalen allemaal!
    Geweldig om de big 5 te bewonderen.
    Straks de foto's nog zien.
    Geniet er nog maar lekker van in Kaapstad.

Groet, Douwe en Ietie

• 27 November 2010 - 21:21

Tjark:

ons het met veel fun die tori gelees. baaie mooie dae nog, daargins